لزوم بازگویی فضاحت‌های دوران پهلوی و استکبار/نسل امروز باید از دستاوردهای نظام اسلامی آگاه شود

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به لزوم بازگویی فضاحت‌های دوران پهلوی و استکبار برای نسل جوان جامعه، گفت: امروز دشمن با تبلیغات رسانه‌ای و به شیوه‌های مختلف زهر خود را می‌ریزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «محسن مشرفی» امروز (یکم اسفند) در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه فطرت انسان وابسته و متمایل به معبود و بندگی کردن است پس نیاز به اکتساب ندارد، اظهار کرد: ویژگی برخی انسان‌ها این است که دچار غفلت و ناسپاسی می‌شوند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه یاد خداوند آرامش دهنده قلب‌هاست، افزود: انسان به جز خدا با هیچ‌ معبودی آرامش پیدا نمی‌کند هرچند برخی به سمت خدایان بدلی رفته‌اند اما هرگز به سعادت نمی‌رسند.

 

وی در ادامه با تبریک ماه رجب، این ایام را فرصتی ناب برای مناجات دانست و بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «همانا از سوى پروردگار شما در طول عمرتان نسیم هایى مى وزد، پس خود را در معرض آنها قرار دهید، باشد که نسیمى از آن نفحات به شما بوزد و زان پس هرگز به شقاوت نیفتید».

 

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه امسال به خاطر شیوع کرونا مراسم معنوی اعتکاف برگزار نمی شود، افزود: اما به تاکید رهبر معظم انقلاب بهتر است در هر روز از ایام اعتکاف نماز جعفر طیار خوانده شود.

 

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی(ع) در ۱۳ رجب و نظر علمای اهل سنت نسبت به سروری آن حضرت بر مومنین، تصریح کرد: امروز هم باید از سیره حضرت علی(ع) در بندگی خدا، سبک زندگی، سیاست، عدالت، حکومت‌داری، مقابله با ستمگران و رفتار با منافقان الگو بگیریم.

 

امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از خطبه ها با بیان واقعه تاریخی کودتای انگلیسی رضاخان در سوم اسفند سال ۱۲۹۹، ادامه داد: بعد از آنکه نهضت مشروطه توانست جلوی خودکامگی و استبداد را بگیرد و مانع همه‌جانبه استعمارگران در کشور باشد اما انگلیس به همین مقدار نقش‌آفرینی مردم ایران در سرنوشت‌شان هم ناراحت بود به همین جهت یک فرد نظامی تندخو به نام رضاخان میرپنج را با طراحی نظامیان انگلیسی سر کار آمد و به کودتای سیاه معروف شد.

 

وی یادآور شد: استکبار می‌خواهد همواره بر مردم سلطه داشته باشد و وقتی مردم ایران جلوی این ناهنجاری ایستادند، استکبار به خشم افتاد و دشمنی خود را به اشکال مختلف نشان داد.

 

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به اینکه امروز دشمن با تبلیغات رسانه‌ای و به شیوه‌های مختلف زهر خود را می‌ریزد، گفت: باید فضاحت‌های دوران پهلوی و استکبار برای جامعه بازگو شود و از طرفی دستاوردهای عظیمی که مردم و نظام با وجود همه دشمنی‌ها به دست آورند، اطلاع رسانی دقیق شود.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ۳۷ انتخابات باشکوه در کشور برگزار شد و هر بار مردم با اختیار در تعیین سرنوشت خود مشارکت کردند، افزود: با حضور پرشور در انتخابات ۱۴۰۰ باری دیگر می توانیم مشت محکمی بر دهان استکبار بزنیم.

 

وی در پایان با تبریک سالروز ولادت امام جواد (ع) در ۱۰ ماه رجب و اینکه حضرت درس تفاوت بین دشمن صریح و دشمن منافق را به ما آموخت، بیان کرد: دشمن آشکار را انسان به راحتی می‌شناسد اما با وجود دشمنانی مثل مأمون عباسی که از روش‌های شبه مذهبی استفاده می‌کنند مردم دچار اشتباه می‌شوند.

 

 

 

کد خبر 1029035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha