اقدامات شهرداری در خصوص کشف رود قابل تقدیر است

قاضی زاده هاشمی گفت: اقدامات شهرداری مشهد در خصوص کشف رود قابل تقدیر است و امیداوریم دیگر شاهد روان آب آلوده در بستر کشف رود نباشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «امیر حسین قاضی زاده» در حاشیه مراسم افتتاح تصفیه خانه فاضلاب لوکال چهل‌بازه گفت: یکی از ضرورت های زندگی شهری بشر امروز، حفظ سلامت محیط زیستی است که فرد در آن زندگی می کند و یکی از جدی ترین مواردی که محیط زیست را به خطر می اندازد دفع فاضلاب آن هم به صورت روان می باشد.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در مشهد به علت اینکه شبکه جمع آوری فاضلاب مناسبی وجود ندارد و در اطراف مشهد هم کارخانجات و صنایع مزاحمی هستند که فاضلاب صنعتی دارند این خطرات جدی برای ما، شهروندانی که در نزدیکی این کارخانجات زندگی می کنند، برای محصولات کشاورزی که در این محدوده کشت و کار می شوند و از منظر آلوده کردن منابع آب زیرزمینی ایجاد کرده است.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه شرکت آب فاضلاب مشهد و شهرداری مشهد در سال های اخیر نسبت به این موضوع ورود جدی داشته اند؛ گفت: کشف رود متاسفانه سالها محل فاضلاب خام روان بود و غیر از توسعه بافت مربوط به شبکه فاضلاب شهری تلاش می شود فاضلاب به صورت لوکال یامحلی آن که داخل کشف رود سرایز می شود ، جمع آوری، اصلاح و برای مسائل زیست محیطی و فضای سبز استفاده شود .

 

قاضی زاده هاشمی ضمن تقدیر از شهرداری با سرمایه گذاری در کشف رود، گفت: امیدوارم در سراسر این 40 کیلومتری که کشف رود در بافت روستایی و شهری مشهد ورود می کند و 26 کیلومتر آن در مجاورت شهر است، شاهد روان آب الوده در بستر کشف رود نباشیم تا از فاضلاب آنجا استفاده کشاورزی نشود و یا منابع آبهای زیرزمینی ما دچار صدمه نشوند.

کد خبر 1029074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha