آزاداندیشی و عدالتخواهی دانشجو را آتش به اختیار کرده است

فتاحی اعتماد به جوانان را از مطالبات انجمن اسلامی دانشگاه گیلان خواند و گفت: آزاد اندیشی و عدالتخواهی، دانشجو را آتش به اختیار کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « مهران فتاحی » در سخنرانی پیش از خطبه های امروز( جمعه، 1 اسفند) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت گفت: انجمن اسلامی دانشگاه گیلان، قدیمی ترین تشکل دانشجویی دانشگاه های شمال کشور است که شهدای فراوانی تقدیم انقلاب کرده است.

 

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه گیلان اظهار کرد: آزاداندیشی و عدالتخواهی، دانشجو را آتش به اختیار کرده است.


وی افزود: انجمن اسلامی دانشگاه گیلان در ایام کرونا با جمع آوری کمک های دانشجویی اقدام به تهیه بسته های کمک معیشتی و توزیع بین نیازمندان نموده است.

 

فتاحی با بیان اینکه انجمن اسلامی دانشگاه گیلان در 41 سال اخیر در کنار مردم و پیگیر مطالبات مردم بوده است، گفت: پیگیری قرار پرستاران و مطالبات کارگران شهرداری لوشان از فعالیت های اخیر این تشکل دانشجویی بوده است.

 

وی اعتماد به جوانان را از مطالبات انجمن اسلامی دانشگاه گیلان خواند و خاطرنشان کرد: ملاک به کارگیری جوانان باید تعهد، تخصص و شایسته سالاری باشد و اگر نباشد جوانان ناامید می شوند و ناامیدی به تعبیر رهبر معظم انقلاب سم است.

 

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه گیلان در ادامه خواستار توجه دولت به عشایر و روستائیان شد و گفت: این قشر از جامعه امنیت غذایی کشور را تامین می کنند.

 

وی اذعان داشت: بحران کرونا باعث عدم تامین زیرساخت تولیدات زراعی و دامی از جمله تامین کود و سموم و نهاده های دامی شده است.

 

فتاحی یادآور شد: عدم تامین نهادهای دامی و گیاهی زمینه ساز کاهش تولیدات زراعی و دامی و درنتیجه تجارت زمین در روستاها می شود.

 

وی گفت: تجارت زمین در روستاها باعث تغییر فرهنگ و زیست بوم گیلان می شود.

 

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه گیلان با بیان اینکه پیگیر مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم گفت: چطور می شود با حقوق 2 میلیون تومان در جامعه ای که خط فقر در آن 9 میلیون تومان است زندگی کرد؟

 

وی همچنین به فقر مناطق حاشیه نشینان شهر رشت اشاره و اظهار کرد: وظیفه اصلی حکومت اسلامی از بین بردن فقر است و مسئولان رشت بدانند رشت فقط گلسار و منظریه نیست.

 

فتاحی تاکید کرد: نه با سرویس جاسوسی ارتباط داریم و نه می خواهیم به نظام ضربه بزنیم، هدف ما سیاه نمایی نیست بلکه به دنبال کاهش مشکلات جامعه هستیم.

 

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه گیلان خاطرنشان ساخت: دانشجو نمی تواند ساکت بنشیند، ما فرزندان خمینی (ره) هستیم و با خون و جانمان حافظ و وارث ارزش های انقلاب خواهیم بود.

کد خبر 1029077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha