جمع آوری اطلاعات بیش از هفت هزار شهید دانش آموز در طرح « همکلاسی آسمانی »

میرشریف با اشاره به اجرای طرح ملی « همکلاسی آسمانی» گفت: اطلاعات بیش از هفت هزار شهید دانش آموز در طرح « همکلاسی آسمانی » جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حسین میرشریف» امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد به مناسبت برگزاری « همکلاسی آسمانی » با اشاره به 36 هزار شهید دانش آموز در سراسر کشور گفت: بحث سرگذشت پژوهشی در سراسر کشور با جمع آوری اطلاعات بیش از 7 هزار دانش آموز شهید آغاز شده است که برای هر شهید به طور متوسط 4 دانش آموز درگیر شده است.

وی افزود: دبیرخانه هکلاسی آسمانی ابتدا در گیلان بوده است و هم اکنون نیز این دبیرخانه به یزد انتقال پیدا کرده است.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد بیان کرد: هفتمین دوره سرگذشت پژوهشی در استان بر مبنای بیانیه گام دوم و سند تحول آموزش برگزار می شود.

میرشریف بیان کرد: امسال با توجه به برگزاری کنگره 4 هزار شهید دانش آموز، بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به شهدای دانش آموز بوده است که بایستی به بعد اقشاری آن نیز توجه ویژه شود.

وی گفت: با توجه به این که استان یزد دارای بیش از هزار شهدای دانش آموز دارد بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری با نگاه الگو محوری در این مسیر گام برداشته شده است.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد گفت: یکی از اهداف طرح همکلاسی آسمانی الگوگیری و الگو پذیری است لذا با این روش و منش سعی کرده ایم برنامه های ویژه ای را در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان با مدیریت حاج علی اکبری به عنوان نماینده مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به الگوپذیری دختران است که با رویکرد شهید و شهادت سعی کرده ایم با عنوان « لشکر فرشتگان » نقش مادران و همسران و خواهران شهدا را برای دختران نسل جدید الگودهی و الگوپذیری داشته باشیم.

میرشریف بیان کرد: دانش آموزان دختر با حضور در طرح « لشکر فرشتگان» در بخش سرگذشت پژوهی شهدای دانش آموز در خصوص نقش مادران، همسران و خواهران شهدا پژوهش انجام می دهند.

وی افزود: برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در استان  در سال ۱۴۰۰ نیز شامل رونمایی از سرود همکلاسی آسمانی در محضر نماینده مقام معظم رهبری حجت الاسلام حاج علی اکبری با محتوای شهدای دانش آموز، نام گذاری میدانی به نام شهدای دانش آموز با ارائه طرح به شورای شهر، تهیه نوشت افزار ایرانی اسلامی بر اساس اطلاعات و خاطرات شهدای دانش آموز، اجرای طرح آبروی مدرسه با معرفی یک شهید شاخص توسط هر مدرسه است.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد بیان کرد: همچنین در این راستا برگزاری جشنواره تولیدات رسانه ای و فرهنگی، تهیه سررسید شهدای دانش آموز برای 1401 در برنامه خود داریم.

وی افزود: رونمایی از پرتال شهدای همکلاسی آسمانی و ارائه منبعی برای محتوای شهدای دانش آموز نیز از برنامه های اصلی ما است که امیدواریم بتوانیم به صورت ملی این طرح را به سرانجام برسانیم.

میرشریف بیان کرد: منظومه فکری تربیتی جوان و نوجوان در سال گذشته رونمایی شد که در آن سیر تربیتی استخراج شده است که دانش آموز از سال هفتم تا سال 12 ام با سیر فکری تربیتی مواجعه می شود و هر سال رشد پیدا می کند.

وی افزود: هدف ما در اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، زبده یابی و زبده پروری است و سعی داریم بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری در این مسیر گام برداریم.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد گفت: ما حدود 5 هزار دانش اموز را در متوسطه اول و دوم با نگاه زبده یابی و زبده پروری تحت پوشش قرار داده ایم و در این اتحادیه عضو هستند.

وی بیان کرد: از آبان ماه هر هفته یک شهید دانش اموز در فضای مجازی معرفی می شود که این نیز به عنوان یکی از برنامه های ما است.

میرشریف ادامه داد: حدود 300 شهدای دانش آموز یزد سرگذشت پژوهشی شده اند که امیدواریم بتوانیم تمامی این شهدا را در این قالب معرفی کنیم.

 

کد خبر 1043048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha