رفتار و گفتار مسئولان باید تقویت ایمان در مردم باشد

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه مدیران نظام اسلامی وظیفه دارند روح معنویت را در جامعه حاکم کنند گفت: رفتار و گفتار مسئولان باید به گونه ای باشد که ایمان مردم را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» امروز (جمعه، ۱ اسفند ) در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه انزلی، ایمان و اعتقاد به خداوند را موتور محرکه و پیش‌برنده انسان ها عنوان کرد و گفت: اگر کسی به خدا ایمان نداشته باشد در انجام امور موفق نخواهد بود زیرا انجام فرایض دینی با قدرت ایمان انجام می شود.

 

امام‌جمعه انزلی افزود: هیچ امر معنوی بدون ایمان تحقق نمی یابد، رسیدگی به معیشت و امور اجتماعی مردم به دلیل ایجاد آسایش و آرامش بیشتر برای رسیدگی به امور معنوی است.

 

وی با تبریک فرا رسیدن ماه رجب به آثار معنوی این ماه اشاره کرد و گفت: متاسفانه امسال به دلیل بیماری کرونا برگزاری مراسم معنوی اعتکاف مقدور نیست، اما از مسئولین می‌خواهیم در صورت امکان با انجام تست کووید 19 از شرکت کنندگان در این مراسم، نسبت به برگزاری این فریضه عبادی اقدام شود. در غیر اینصورت طبق توصیه مقام معظم رهبری مردم در این ایام با خواندن نماز حضرت جعفر طیار از فیوضات این ماه بهره‌مند شوند.

 

شمس الدین همچنین میلاد باسعادت حضرت علی (ع) و امام جواد (ع) را تبریک گفت و با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در برقراری حکومت اسلامی با بهره گیری از سیره حضرت علی(ع) تصریح کرد: معیار مسئولین در نظام اسلامی باید سیره علی بن ابیطالب (ع) باشد و این در بیان امام (ره) و مقام معظم رهبری هم هست. ما در دنیا شیعه را به گونه ای ترسیم کرده ایم که دنباله‌رو علی(علیه السلام) است و به اصل عدالت که از اصول بسیار هم مهم است پایبند می باشیم. اگر می خواهیم جامعه اسلامی داشته باشیم باید مدیریت ما براساس اسلام باشد.

 

وی با بیان اینکه شیوه دیگر حکومت علوی ایستادگی در مقابل ظالم و دشمن است،  تاکید کرد: در جامعه اسلامی مسئولین باید در مقابل دشمنان و بیگانگان اهل مقاومت باشند. نمی شود در جامعه دم از مبارزه بزنیم ولی چشم مان به دست بیگانگان باشد.

 

خطیب جمعه انزلی تاکید کرد: مقاومت و ایستادگی نتیجه خود را در طول تاریخ بارها نشان داده که ثمره اش پیروزی است.

 

شمس الدین با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری و سیاست جمهوری اسلامی در خصوص مسئله برجام اشاره و خاطر نشان کرد: رهبری از ایستادگی رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه تقدیر کرده اند و آنها هم باید بر این اصول  ایستادگی داشته باشند. آمریکا بداند مردم و مسئولین ما در سیاست های خود هیچ تغییری نکرده اند و بر اصول خود پایبند هستند‌

 

وی تاکید کرد: رئیس جمهور جدید آمریکا هم تاکنون هیچ کاری نکرده، هرچند که شرایط آمریکا این روزها سخت شده و اعلام نظر رهبری کار را برایشان دشوار کرده و حال به دنبال امور دیگری هستند مانند حل  مسئله یمن و می‌خواهند از این راه آل سعود را حفظ کنند، زیرا رئیس جمهور آمریکا توان برطرف کردن مسئله برجام را ندارد.

کد خبر 1029146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha