یک هزار مبلغ مروج سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی می شوند

معممی مقدم با اشاره به اجرای طرح «بشیر» با بهره گیری از ظرفیت مبلغین گفت: یک هزار مبلغ فعال در فضای مجازی مروج فرهنگ اسلامی و سبک زندگی دینی می شوند.

«رضا معممی مقدم»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره اجرای طرح «بشیر» در بستر فضای مجازی اظهار کرد: این طرح با بهره گیری از ظرفیت مبلغینی که در فضای مجازی فعال هستند و به منظور ترویج فرهنگ اسلامی اجرا می شود.

 

مدیرکل اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه پیش ازاین برای 750 مبلغ پیرامون سبک زندگی اسلامی دوره های آموزشی در قم برگزار شده بود، که دراین عرصه فعال هستند، اما با توجه به اینکه مقوله سبک زندگی اسلامی موضوع با اهمیتی است و مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکیدات بسیاری داشته اند، به همین جهت بنا داریم که در شرایط بحران کرونا از ظرفیت یک هزارمبلغ تازه نفس فعال در عرصه فضای مجازی در ترویج این مقوله بهره می بریم.

 

 

معممی مقدم ادامه داد: بسته فرهنگی ویژه ای نیز شامل سه عنوان کتاب در حوزه سبک زندگی اسلامی تهیه شده و در اختیار یک هزار مبلغ اهل قلم قرار گرفته است، تا با بهره گیری از این منابع مروج سبک زندگی اسلامی شوند.

 

وی افزود: از این مبلغین خواسته شده است که از بسته فرهنگی اهدا شده به آنها پیام و عکس نوشته تهیه کنند و ضمن اینکه در کانال «شمیم افق» این پیام ها را بارگذاری می کنند، اقدام به تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی در کانال ها و صفحات فضای مجازی که در اختیار دارند،نمایند.پیش بینی می کنیم که یک هزار کانال و صفحه مرتبط با سبک زندگی اسلامی توسط این مبلغین ایجاد شود.

 

مدیرکل اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی توسط این مبلغین تا پایان سال آینده ادامه خواهد داشت، اما طرح «بشیر» که طرح توانمندسازی و افزایش سطح معرفتی مبلغان نسبت به  مقوله سبک زندگی اسلامی است، از اول بهمن ماه آغاز و تا هشتم اسفند ماه استمرار خواهد داشت و تلاش ما در این راستا است که پس از پایان بحران کرونا نیز از ظرفیت این مبلغین برای برگزاری کلاسهای حضوری در امامزادگان و بقاع متبرکه بهره ببریم.

 

وی به موضوعات ارایه شده توسط مبلغین طرح «بشیر»، اشاره کرد و افزود: خانواده، تربیت فرزند، مباحث مربوط به کودکان و نوجوانان، زندگی معنوی، زندگی عارفانه،عرفان اسلامی، روابط خانوادگی از جمله مباحث مطرح شده  در این طرح است.

 

مدیرکل اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: محتواهای مورد نیاز برای این طرح در کانال «شمیم افق» به نشانیeitaa.com/shamomeofoq  قابل دسترس برای علاقه مندان است.

 

کد خبر 1029211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha