۴۳ درصد عشایر خراسان شمالی از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی اظهارکرد: در سال جاری ۴۳ درصد خانوارهای عشایری این استان از آب آشامیدن سالم برخوردار هستند.

«محمد رضا قلی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه طی این سال ها برای آبرسانی به خانوارهای عشایر اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: در سال 98، 42.08 درصد خانوارها از آب سالم برخوردار بودند.

 

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی بیان کرد: در سال 97، 41.29 درصد، در سال 96، 39.83 درصد، در سال 95، 38.47 درصد، در سال 94، 36.6 درصد، در سال 93، 34.71 درصد و در سال 92، 33.66 درصد از آب سالم و بهداشتی بهره مند بودند.

 

وی افزود: برای مابقی خانوارهای عشایری این استان برای دسترسی به آب سالم با تانکرهای سیار آبرسانی می شود که در هفت ماه سال جاری، 70 هزار مترمکعب برای این قشر حمل شده بود.

 

قلی پور گفت: در سال گذشته، 140 هزار متر مکعب و در سال 97، 128 هزار متر مکعب آب با تانکرهای سیار برای قشر عشایر حمل شده بود.

 

وی اظهارکرد: آب رسانی به سامانه های عشایری این استان اولویت کاری این اداره کل است و هرساله در این راستا اقدامات موثری انجام می دهیم اما تلاش می کنیم که عشایر به آب پایدار دسترسی پیدا کنند.

 

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی با بیان اینکه بیشترین مشکل تامین آب خانوارهای عشایری در مناطق قشلاقی مراوه تپه استان گلستان است، گفت: در این سامانه ها، بیشتر مشکل وجود دارد اما در سال های اخیر اقداماتی از جمله حفر چاه انجام شده است.

 

قلی پور افزود: این اداره کل، ۱۳ تانکر در اختیار دارد که به صورت سیار برای خانوارهای عشایری آب می رساند اما در برخی از سال ها به علت کمبود و فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل به صورت اجاره ای نیز اقدام می کند.

 

۳۰ هزار نفر در خراسان شمالی عضو جامعه عشایری هستند که این قشر زمستان را در مناطق گرم از جمله مراوه تپه استان گلستان می گذرانند.

 

کد خبر 1029225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha