۴۰ درصد از کانون های مساجد اصفهان روستایی هستند

حجت الاسلام نیستانی گفت: ۴۰ درصد از کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان در مناطق روستایی این استان تشکیل و فعالیت می کنند.

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به جدول پراکندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان اظهارداشت: بیش از 2 هزار باب از این مراکز در بخش های مختلف این استان تاسیس شده اند که 40 درصد از این آمار در مناطق روستایی و محروم قرار گرفته است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان افزود: کانون های مساجد هر کدام یک پایگاه فرهنگی و هنری در هر محله ای هستند که در مناطق روستایی به دلیل نبود دیگر تشکل ها در این حوزه، نقش مهمی در اعتلای آن بخش و شناسایی و رشد استعدادهای کودکان، نوجوانان و جوانان دارند.

 

وی ادامه داد: محدودیت امکانات بودجه ای، تجهیزاتی و نیروی انسانی یکی از مهمترین چالش های کانون های فرهنگی و هنری مساجد روستایی بوده که توسط مدیران آن ها و یا ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده و البته برخی از این دغدغه ها توسط مسئولان محلی رفع شده است.

 

نیستانی، با بیان اینکه زیست بوم کانون های مساجد فرصتی برای معرفی تلاش ها و دستاوردهای این دسته از مرکز شده، خاطرنشان کرد: از طریف فضای مجازی گزارشات و اقدامات کانون ها اطلاع رسانی شده اما در برخی از نقاط کمتر توسعه یافته و یا محروم این استان باید زیرساخت ها نیز توسعه پیدا کند.

 

وی یادآورشد: رقابت کانون های مساجد روستایی، نقاط محروم با مرکز استان و شهرستان های برخوردار نیازمند اصلاح روش و اختصاص امتیاز است که این موضوع در ستاد مرکزی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور مطرح شده که پیش بینی می شود به این دغدغه و ضرورت نیز توجه شود.

*نیاز به مشارکت مردم و نهادها در حمایت از کانون های مساجد

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان به نقش خیرین و افراد دلسوز نسبت به حوزه دین، فرهنگ، هنر و نسل جوان و نوجوان اشاره کرد وگفت: علاوه بر نهادهای اداری شخصیت های حقیقی نیز در راستای فعال سازی و حمایت از طرح های کانون های مساجد نقش دارند، این نقش و ماموریت خود را تقویت کنند.

 

وی یادآورشد: همکاری بین کانون های مساجد و تقویت شبکه فعالیتی که مورد تاکید ستاد مرکزی است، به افزایش کارکرد و توان این مراکز کمک خواهد کرد.

کد خبر 1029340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha