راهکارهای توسعه آموزش زبان فارسی بررسی شد

در جریان دیدار طباطبایی، رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان و سرکیسیان، مدیرکل امور آموزش شهرداری ایروان، راهکارهای توسعه آموزش زبان فارسی در مدارس ایروان، بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدحسین طباطبایی، رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان با حضور در شهرداری ایروان با کارن سرکیسیان، مدیرکل امور آموزش شهرداری ایروان دیدار و در خصوص برنامه‌های آینده و راهکارهای توسعه کیفی آموزش زبان فارسی در مدارس این شهر به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 

طباطبایی در سخنانی، آسیب شناسی آموزش زبان فارسی در ارمنستان و فراهم آوردن زمینه‌های ارتقاء کیفی آن را از اولویت‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان دانست و تحقق برنامه‌های آتی و توسعه کیفی و کمی آموزش زبان فارس در مدارس ایروان را مستلزم تداوم همکاری این نمایندگی فرهنگی و شهرداری ایروان خواند.

 

ترجمه کتاب «گام اول» برای آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان

رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان به برنامه‌های جنبی فرهنگی و هنری که از سوی رایزنی فرهنگی در مدارسی که زبان فارسی در آنها آموزش داده می‌شود، اشاره کرد و آخرین برنامه مشترک با کتابخانه ملی کودکان ارمنستان با عنوان مسابقه نقاشی «همسایه ما ایران» که به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با مشارکت گسترده فارسی آموزان ایروان و دیگر شهرهای ارمنستان برگزار شد، را نمونه‌ای موفق از این همکاری‌ها دانست.

 

وی به بیان پاره‌ای از آسیب‌ها و مشکلات آموزش زبان فارسی در ارمنستان که مهمترین آن منابع درسی غیراستاندارد، قدیمی و نامتناسب با آخرین شیوه‌های آموزش زبان است، پرداخت.

 

طباطبایی از ترجمه و آماده سازی کتاب «گام اول» به عنوان متن درسی واحد برای آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان از آغاز سال تحصیلی آینده خبر داد و از مدیرکل امور آموزش شهرداری ایروان برای حضور در نشست آسیب شناسی آموزش زبان فارسی در ارمنستان که اواسط اسفندماه در ایروان برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورد.

 

کارن سرکیسیان، مدیرکل امور آموزش شهرداری ایروان با تشکر و پذیرش دعوت حضور در این نشست، تقویت و گسترش زبان به ویژه در سطح کودکان و مدارس را یکی از مؤثرترین روش‌های توسعه روابط فرهنگی کشورها دانست.

 

وی آمادگی اداره امور آموزش شهرداری ایروان را را برای انجام هرگونه اقدام در راستای این امر اعلام کرد و ضرورت بهره برداری از دیگر شیوه‌های آموزش زبان به ویژه با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی را یادآور شد.

 

خانم هاسمیک ایسویان، مسئول مدارس زبان فارسی اداره کل امور آموزش شهرداری ایروان، به بیان برخی مشکلات معلمان زبان فارسی در مدارس ارمنستان پرداخت.

کد خبر 1029341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha