تحقیقات دادستانی بارسلونا در مورد نفرت پراکنی علیه مسلمانان

دفتر دادستانی علیه جنایات ناشی از نفرت در بارسلونا اعلام کرد که پس از شکایت مسلمانان در کاتالونیا مدارک کافی برای تحقیق در مورد راست گرایان افراطی اسپانیا به اتهام ایجاد نفرت علیه مسلمانان را در دست دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «پرس تی وی»،دفتر دادستانی علیه جنایات ناشی از نفرت در بارسلونا اعلام کرد که پس از شکایت چندین جامعه اسلامی در کاتالونیا ، مدارک کافی برای تحقیق در مورد راستگرایی افراطی اسپانیا به اتهام ایجاد نفرت علیه مسلمانان را در دست دارد.

 

در مرکز اصلی این بحث ویدئویی است که توسط حزب فوق ملی گرای « وُکس» در جریان مبارزات انتخاباتی اخیر در کاتالونیا منتشر شده است.

 

حساب توییتر وکس در اواخر ژانویه به دلیل نقض مقررات مربوط به اظهارات ناشی از نفرت با اتهامات واهی و ادعاهای بی اساس علیه مسلمانان در کاتالونیا موقتا متوقف شد.

 

حزب وکس یازده کرسی پارلمان منطقه ای کاتالونیا را در انتخابات اخیر به دست  آورد.

 

 کارزار تهاجمی آنها علیه مسلمانان باعث آگاهی رهبران جامعه برای بررسی مجدد اتحاد آنها شده است.

 

اگرچه کاتالونیا نزدیک به نیم میلیون مسلمان را در خود جای داده است و اولین نماینده زن پارلمان خود را در سال 2017 انتخاب کرده است ، اما تا امروز مرکز فرهنگی مرکزی یا مسجد بزرگی ندارد.

 

برخلاف شکایت های قبلی علیه گروه های راست افراطی ، نمایندگان جامعه مسلمان در کاتالونیا می گویند که این بار پرونده محکمی علیه وکس دارند و به این اعتماد دارند که دادگاه ها این بار عدالت را در مورد آنها به اجرا در می آورند.

کد خبر 1029367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha