آغاز فعالیت دو سامانه بارشی در استان بوشهر

مساعدی گفت: با بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد طی هفته جاری با ورود دو سامانه جدید بارشی به آسمان استان بوشهر، این بارشها تداوم خواهد داشت.

«پیام مساعدی» روز شنبه (2 اسفند) در گفتگو با خبرگزاری شبستان در بوشهر در خصوص وضعیت جوی و آب و هوای استان طی روز های آینده اظهار داشت: در روزهای پایانی هفته گذشته و بهمن ماه شاهد بارش‌های خوبی در نقاط مختلف استان بوشهر بودیم و با ورود دو سامانه جدید بارشی به آسمان استان بوشهر، بارش های باران در این استان تداوم خواهد داشت.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر به ورود دو سامانه بارشی جدیدی به استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: پیش بینی می شود که از اواخر روز جاری، سامانه بارشی در استان فعالیت خود را آغاز کند  و تا فردا در استان فعال خواهد بود.

 

مساعدی به ورود سامانه بارشی دوم به آسمان استان بوشهر اشاره کرد و افزود: دیگر سامانه بارشی در روزهای پایانی هفته جاری وارد آسمان استان بوشهر خواهد شد و  شاهد فعالیت این سامانه بارشی در سطح استان خواهیم بود.

 

وی خاطرنشان کرد:  بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد طی هفته جاری در اغلب ساعات با وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید شمالی بر روی دریا، خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

 

مساعدی ادامهداد: همچنین طی این مدت با عبور متناوب امواج ناپایدار از تراز میانی جو، در برخی از ساعات ضمن افزایش پوشش ابر در آسمان استان، وقوع بارش های پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق در برخی از نقاط (عمدتاً بر روی دریا) دور از انتظار نمی باشد.

 

وی بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر، بارش پراکنده باران و در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

 

مساعدی ادامه داد: جهت وزش باد  شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت 14 تا 38 گاهی 42 کیلومتر در ساعت و در سواحل مرکزی و جنوبی بر روی دریا گاهی 18 تا 48 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج  در سواحل شمالی 90 تا 150 سانتی متر و در سواحل مرکز ی و جنوبی 90 تا 180 گاهی 210 سانتی متر می باشد.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر  یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت 32: 01 بامداد، جزر اول دریا ساعت 09:51 ، مد دوم دریا ساعت 14:08 و جزر دوم ساعت 23:10 خواهد بود.

کد خبر 1029373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha