معافیت‌ مالیاتی منطقه ویژه اقتصادی بانه انگیزه حضور برای سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کند

جهانگیری گفت: منطقه‌ ویژه‌ اقتصادی یک دوره طولانی معافیت مالیاتی دارد و از مجموعه‌ای از قوانین و مقرارت مستثنا شده که انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری را در این منطقه فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور (دوم اسفندماه ۹۹)  در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و عمرانی استان کردستان، اظهار کرد: بانه از شهرهای استراتژیک و مهم کشور است و با معافیت مالیاتی طولانی مدت و برخی قوانین کشوری که منطقه ویژه اقتصادی بانه دارد فرصت مهمی برای سرمایه‌گذاری و زمینه‌ساز ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاران برای حضور در این مناطق است.

 

وی  با بیان اینکه سرمایه‌گذارانی که علاقمند هستند در این مناطق سرمایه‌گذاری کنند توسط دولت حمایت می‌شوند، اعلام کرد: سرمایه‌گذاران با سرمایه‌گذاری در منطقه اقتصادی بانه در صنعت و اقتصاد کشور نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

 

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه قطب سرمایه‌گذاری کردستان خواهد شد و بدون شک سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسیاری با توجه به مرزی بودن منطقه حضور خواهند یافت.

 

جهانگیری اضافه کرد: اگر سرمایه‌گذار برای تولید نیاز به واردات داشته باشد از معافیت‌های مختلفی برخوردار شده و برای صادارات هم از امتیازاتی برخوردار است که تولید را به صرفه می‌کند.

 

* منطقه ویژه بانه ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند

 

معاون فنی سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی هم در این نشست یادآور شد: هم‌اکنون 825 شهرک و ناحیه صنعتی و ۹ منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد که یکی از آنها منطقه ویژه بانه است.

 

فتحعلی محمدزاده اعلام کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه ۸۵ هکتار خواهد بود که در فاز اول ۳۵ هکتار آن به بهره برداری رسیده‌ است.

 

وی با بیان اینکه این منطقه ویژه ۲هزار فرصت شغلی را در فاز اول ایجاد می‌کند، اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه از زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و فیبر نوزی برخوردار است.

 

وی اضافه کرد: زمین‌های لازم به ۱۰ متقاضی تحویل شده که تولیدات مختلفی از جمله پوشاک و لوازم خانگی در آن تولید می‌شود.

 

کد خبر 1029394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha