مجلس جلوی قانونی شدن حقوق‌های نجومی را بگیرد

سماکچی از قانونی شدن حقوق‌های نجومی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با تصویب کمیسیون تلفیق مجلس حقوق نجومی قانونی شد و انتظار داریم نمایندگان انقلابی با این مصوبه مخالفت کنند.

«محمدرسول سماکچی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت حرکت بر مبنای شعارهای انقلابی را خواسته و مطالبه همه اقشار مردم از مجلس یازدهم اعلام کرد و اظهار داشت: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تصویب حداکثر حقوق کارکنان دولت معادل 15 برابر حداقل حقوق عملا حقوق نجومی را قانونی کرد.

 

این کارشناس مسائل اقتصادی در تشریح بیشتر تصمیم اخیر کمیسیون تلفیق که به نوعی با آرمان‌های مجلس یازدهم در تضاد آشکار است ابراز داشت: بر این مبنا حداقل حقوق کارکنان دولت در سال 1400 حدود سه میلیون 500 هزارتومان و حداکثر حقوق بیش از 52 میلیون تومان خواهد شد.

 

سماکچی چنین تصمیماتی را خلاف رویکردهای  مجلس انقلابی ذکر کرد و یادآور شد: پرسش اساسی و مهم اینجا است چرا باید یک خانواده چهار نفره کارمند 3/5 میلیون تومان حقوق دریافت کند و یک خانواده چهار نفره مدیر 52 میلیون تومان حقوق بگیرد. ‌

 

وی ضمن انتقاد شدید از چنین رویکردهایی افزود: مدیری با 50 میلیون دستمزد حق مسکن و سایر مزایا را درصدی از 50 میلیون می‌گیرد در حالی‌که اگر به کارمند مزایایی داده شود براساس 3/5 میلیون خواهد بود بنابراین مزایای مدیر 50 میلیونی چند برابر حقوق کارمند خواهد شد.

 

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران وظیفه و تکلیف مجلس یازدهم را به ویژه در شرایط حساس کنونی بسیار خطیر دانست و اضافه کرد: در همین جا از نمایندگان انقلابی مجلس انتظار داریم در صحن علنی مجلس با این مصوبه کمسیون تلفیق شدیدا مخالفت کرده و به مانند قدیم حداکثر هفت برابر را تصویب کنند.

 

این کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه مردم به مجلس یازدهم دل بسته‌اند و انتظار کارهای انقلابی از آن دارند خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در طلیعه و شروع به کار مجلس یازدهم بر روی دو محور اقتصاد و معیشت تاکید فرمودند بنابراین انتظار داریم نمایندگان هم در راستای تحقق منویات ایشان قدم برداشته و از مردم حمایت کنند.

کد خبر 1029481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha