زنگ خطر و هشداری جدی برای سلامت و جان مردم کهگیلویه و بویراحمد

جمالی به کاهش ۱۸ درصدی میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در استان اشاره کرد و گفت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در استان از ۹۴ درصد به ۷۶ درصد رسیده که این مسئله زنگ خطر و هشداری جدی برای سلامت و جان مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «احد جمالی» امروز (2 اسفند ماه) در نشست ستاد استانی مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: در حالی یک سال از شیوع بیماری کرونا را پست سر گذاشتیم که به همت و تلاش جهادگرانه حوزه سلامت و مجموعه دست اندرکاران به خصوص مردم عزیز استان توانستیم به نسبت دیگر استان ها با این پدیده عالم گیر و خطرناک مقابله کنیم.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایران اسلامی که تحت شدیدترین تحریم های همه جانبه و تمام عیار استکبار بود با تجربه از هشت سال دوران دفاع مقدس، حوزه سلامت آن با تلاش جانانه و تقدیم شهدای گرانقدر و والامقام توانست موفق تر از کشورهایی که خود را صاحبان درم، قدرت، علم و تجهیزات مدرن می پنداشتند، عمل کنند.

 

وی ادامه داد: به تک تک حافظان جامعه سلامت این استان و کشور که برای سلامت مردم راه جهاد و شهادت را انتخاب کرده اند، خداقوت و تبریک می گوییم که در عمل و در میدان مبارزه نشان دادند در برابر سلامت جامعه انسانی، هم نوع خود و مردم عزیر ایران اسلامی تا پای جان ایستاده و تلاش می کنند.

 

جمالی به کاهش ۱۸ درصدی میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در استان اشاره کرد و گفت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در استان از ۹۴ درصد به ۷۶ درصد رسیده که این مسئله زنگ خطر و هشداری جدی برای سلامت و جان مردم است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به قرمز شدن ۱۱ شهرستان خوزستان در همسایگی استان و ورود کرونای انگلیسی به برخی از شهرها از طریق عراق در خوزستان و اینکه در برخی استان ها کرونا خیز برداشته است، رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را باید به شدت جدی بگیریم.

 

وی با اظهار همدردی با مردم زلزله زده شهرستان دنا، تاکید کرد: در شرایط کنونی که مردم این شهرستان مشکلات زیادی دارند، حوزه بهداشت و درمان توجه ویژه به مسئله کرونا در این شهرستان داشته باشد. 

 

جمالی خاطرنشان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا طی یک سال گذشته ۵۸ جلسه برگزار کرده و ستاد استانی کهگیلویه وبویراحمد بیش از ۱۲۰ جلسه برگزار کرده که در همه این جلسات تصمیمات بسیار مهم و موثری گرفته شد و به اجرا در آمدند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همه مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا لازم الاجرا هستند.

 

وی یادآور شد: وزیر بهداشت و درمان امروز در پنجاه و هشتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خیز برداشته بود و جلوی این خیز را به خوبی گرفتند و اکنون هم باید هشیارتر عمل کنند و غافل نشوند.

 

جمالی گفت: اکنون که پروسه واکسن را داریم و این مسئله به براساس جدول زمان بندی و اولویت ها به پیش می رود، باید هوشمندانه تر عمل کنیم؛ چرا که کرونا تمام نشده و باید ماسک زدن و پروتکل های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنیم.

کد خبر 1029497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha