پژوهشکده سوانح طبیعی تسهیلگران محلی را فعال خواهد نمود

گرگانی گفت:پژوهشکده سوانح طبیعی در باخرز همه تسهیلگران محلی خود را در راستای برنامه‌های چالش زعفران باخرز فعال خواهد نمود و معتقدیم در اجرای این چالش نقش اساسی و اصلی را باید مردم باخرز ایفا نمایند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از باخرز، «سید امیر حسین گرگانی» امروز(۲ اسفند) در مراسم امضای تفاهم‌نامه اجرای چالش زعفران باخرز که به همت شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج و با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در فرمانداری باخرز استان برگزار شد گفت: مرکز رشد این پژوهشکده به ‌عنوان اولین مرکز رشد نهادهای اقتصادی حاکمیتی آمادگی دارد تا در اجرای چالش زعفران باخرز و افتتاح کارخانه نوآوری زعفران باخرز مشارکت داشته باشد.

 

رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی افزود: پژوهشکده سوانح طبیعی در باخرز همه تسهیلگران محلی خود را در راستای برنامه‌های چالش زعفران باخرز فعال خواهد نمود و معتقدیم در اجرای این چالش نقش اساسی و اصلی را باید مردم باخرز ایفا نمایند، ما در تنظیم آر-اف-‌بی های دقیق زنجیره ارزش زعفران باخرز نیز مشارکت علمی و تخصصی خواهیم داشت.

 

«حسین قشمی» نیز در این نشست اظهار داشت: هدف از برگزاری این چالش شناسایی خلاءهای نوآورانه و فناورانه صادرات زعفران شهرستان باخرز با تکیه‌بر تکمیل زنجیره ارزش این محصول است.

 

دبیر چالش زعفران باخرز با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت اکوسیستم دانش‌بنیان و شبکه سیاست‌گذاری کشور در راستای اجرای چالش زعفران باخرز ابراز داشت: افتتاحیه رسمی این چالش نوآورانه، همزمان با راه‌اندازی و فعال شدن کارخانه نوآوری زعفران در شهرستان باخرز در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ انجام خواهد شد و اختتامیه این چالش نیز در آبان ماه ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به مدل سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های برتر چالش نوآوری باز زعفران باخرز گفت: تأکید ما این است که مردم شهرستان باخرز حتماً در منافع برگزاری این چالش و رفع مسائل این حوزه سهیم باشند و گام‌های این اقدام با همکاری خود آن‌ها برداشته شود.

 

«شافعی» نیز در این نشست اجرای چالش زعفران را گامی مهم در تحقق پیشرفت و آبادانی دانست و اظهار داشت: بهره‌مندی از اقدامات نوآورانه و فناورانه در این چالش سبب افزایش سهم تولیدکننده در زنجیره ارزش زعفران می‌شود.

 

فرماندار باخرز با بیان اینکه محوریت کار در حوزه زعفران در اختیار مردم است ابراز داشت: مشارکت گسترده مردم در چالش زعفران باخرز امری مهم و انکارناپذیر است که سبب موفقیت این چالش می‌شود.

 

وی با تأکید بر لزوم مارکتینگ و برندینگ زعفران باخرز خاطرنشان کرد: اجرای چالش زعفران باخرز سبب جهش صادرات این محصول در این شهرستان می‌شود. 

کد خبر 1029503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha