نماز جمعه و جماعت در سیرجان تا اطلاع ثانوی تعطیل است

استاندار کرمان با اشاره به وضعیت سیرجان و اعلام تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت گفت: فرمانداران طرح شهید سلیمانی را به جدیت دنبال کنند و هر هفته عملکرد ها را بررسی کنند و گزارش آن را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زینی وند شنبه (2 اسفند) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در خصوص تنظیم بازار شب عید گفت: ستاد تنظیم بازار باید غرفه های عرضه مواد ضروری در سراسر استان را افزایش دهد و طبق ساختار سال گذشته نباشد به طور مثال میوه فروشی ها را تا دل محله ها ببرید زیرا ازدحام را کم می کند و در مورد کیف، کفش و ... نیز اصناف با هم رایزنی داشته و اجناس را ارزان عرضه کنند اما فروش فوق العاده نخواهیم داشت.

 

 

 

استاندار کرمان بیان کرد: نمایشگاه های تخصصی هم براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی می توانند برگزار شوند و اگر نمایشگاهی شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکرد آن را پلمب کنید.

 

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اکنون وضعیت استان های کشور به لحاظ کرونا متفاوت است و با تلاشی که مسئولین و مردم در کنترل کرونا انجام دادند حدود یک ماه و نیم است که وضعیت با ثباتی داریم.

 

 

زینی وند با رضایت از عملکرد طرح شهید سلیمانی، ادامه داد: اگر شهر سیرجان الان در وضعیت نارنجی نبود استان ما جزو استان های با عملکرد عالی بود.

 

 

 

وی با بیان اینکه کرونا در برخی از شهرهای خوزستان خیز وحشتناکی برداشته و سنین مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا تغییر پیدا کرده و پایین آمده است، اظهار کرد: همچنین کشور عراق به لحاظ شیوع کرونا با وضعیت وحشتناک مواجه است بنابراین خطر بیخ گوش کشور ما است و باید به وضعیت به صورت جدی تر نگاه کنیم بنابراین فرمانداران طرح شهید سلیمانی را به جدیت دنبال کنند و هر هفته عملکرد ها را بررسی کنند و گزارش آن را ارائه دهند.

 

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه در حوزه دستورالعمل ها فرمانداران و اعضای ستاد شهرستانی کرونا یک بار دیگر طرح محدودیت هوشمند را مطالعه کنند، افزود: فرمانداران براساس دستورالعمل هوشمند رفتار کنند و منتظر ابلاغیه جدید نباشند و براساس وضعیت شهرستان خود محدودیت ها را اعمال کنند.

 

 

وی ادامه داد: نماز جمعه در سیرجان تا اطلاع ثانوی برگزار نشود هرچند معتقد هستیم که گروه های مذهبی در برگزاری مراسم کاملاً پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند اما هم نماز جمعه و هم نماز جماعت تا بازگشت وضعیت شهرستان سیرجان به وضعیت زرد و آبی تعطیل هستند.

 

 

 

زینی وند با تاکید بر اینکه طرح محدودیت هوشمند که وضعیت شهرستان ها را براساس رنگ بندی تقسیم کرده تا پایان ریشه کنی کرونا مصوبه لازم الاجرا است، افزود: در شهرستان سیرجان مراسم عمومی، مراسم گلزارهای شهدا، عروسی و عزا ممنوع است و اگر علیرغم تذکرات افراد تبیعت نکردند با مصوبه ستاد شهرستان و هماهنگی دستگاه قضایی برخورد کنید.

 

 

 

وی در پایان در خصوص دورکاری زنانی که فرزند زیر 6 سال دارند، گفت: برای دورکاری دستورالعمل جدید نداریم و نباید دورکاری بهانه ای برای تعطیلی کار باشد اما مدیران باید مصوبه دورکاری زنان دارای فرزند زیر 6 سال را عین مصوبه عمل و اجرا کنند.

کد خبر 1029522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha