یادواره شهدای طلبه و روحانی آذربایحان شرقی برگزار شد

یادواره ۱۴۱ طلبه و روحانی شهید آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان به میزبانی شهرستان مرند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در جریان سفر به شهرستان مرند؛ در یادواره ۱۴۱ طلبه و روحانی شهید استان حاضر شد و طی سخنانی اظهار داشت: بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان به مناسبت قیام تاریخی ۲۹ بهمن؛ نتیجه داده و دولت بایدن، تصمیمات دولت قبلی آمریکا را برای فعال کردن مکانیزم ماشه و بازگشت تحریم، لغو کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه راهبرد مقاومت و وحدت کلمه دشمنان را ناکام خواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز بیان فرمودند؛ دیگر حرف‌های سران دولت آمریکا را در خصوص برجام را قبول نمی‌کنیم، چون از این به بعد اقدام در برابر اقدام خواهد بود، اگر تحریم‌ها را بردارند ما هم اقداماتی خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه نباید فریب شیرین زبانی دشمنان را بخوریم، ادامه داد: سیاست‌های رژیم آمریکا در قبال ملت ایران به افراد متکی نیست، از این رو باید در برابر رویکردهای خصمانه آنها همانطور که تاکنون ایستاده‌ایم، با صلابت بایستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اشاره به جانفشانی و ایثارگری‌های شهدای روحانی در جبهه‌ها اظهار داشت: قشر طلاب و روحانی به نسبت جامعه آماری‌شان بیشترین حضور را در جبهه داشته‌اند و در این راه بیش از ۴ هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم کرده‌اند.

آل هاشم با بیان اینکه بیشترین آمار شهدا متعلق به جامعه روحانیت است، تصریح کرد: روحانیون در جبهه‌ها به‌عنوان مبلغ، رزمنده و فرمانده حضور موثر و پررنگ داشته‌اند، تلاشی مجاهدانه و مخلصانه که شهید حجت‌الاسلام والمسلمین علی کاری شهید شاخص امسال، نمونه بارز آن است.

کد خبر 1029589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha