مشارکت بازاریان تبریز در رزمایش کمک مؤمنانه چشمگیر است

رئیس سازمان صمت استان آذربایجان شرقی گفت: مشارکت بازاریان، صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی تبریز در رزمایش کمک مؤمنانه استان بسیار چشمگیر است.

«حبیب امین زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، بر نقش پررنگ اصناف و بازاریان در این حرکت مردمی و انقلابی تأکید کرد و گفت: اصناف و بازاریان استان همواره در حرکتهای خیرخواهانه و مردمی پیشگام بوده اند و این رزمایش و کمک‌های مومنانه، یادآور قیام مردمی ۲۹ بهمن ماه ۵۶ بازار تبریز است.

رئیس سازمان صمت استان آذربایجان شرقی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص رزمایش کمک‌های مومنانه در کشور همزمان با شیوع بیماری کووید ۱۹ ، افزود: عملکرد یک سال گذشته در این حوزه نشانگر پای کار بودن جامعه صنعت، معدن و تجارت به ویژه اصناف استان در انجام رسالت دینی ، ملی و انسانی است.

امین زاده با تاکید بر حمایت های انجام گرفته از اصناف و مشاغل آسیب دیده از کرونا که کسب و کارشان به دلیل محدودیت های به وجود آمده با مشکل مواجه شد، ادامه داد: واحدهای صنعتی و صنوف تولیدی علیرغم تمامی مشکلات و محدودیت ها به تولید تداوم بخشیدند و نیروی انسانی خود را تعدیل نکرده و گامی موثر در حمایت از هم استانی های عزیز به ویژه کارگران تلاشگر برداشتند.

وی بر نقش سازنده نهادهای کمک رسان مردمی در شرایط امروز جامعه تاکید کرد و گفت با تامین اقلام اساسی و مایحتاج عمومی اقشار آسیب دیده از کرونا به رفع بخشی از نیازمندیهای عمومی پرداخته شد و این حجم از حمایت های خیرخواهانه نمود عینی از جامعه اسلامی و ولایی کشور است.

امین زاده با بیان اینکه کشورهایی که ادعای حاکمیت جهانی و جامعه مدنی داشتند در مقابل اقلام ناچیز با شرایط بسیار بدی مواجه شدند، اظهار داشت: نهادهای بسیج مردمی و بسیج اصناف در تامین و توزیع بسته های معیشتی در قالب مایحتاج عمومی و همچنین ملزومات بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده بخشی از نیاز جامعه را پاسخگو بودند.

وی ضمن اشاره به اینکه بیشترین میزان تولید مواد ضدعفونی کننده در این استان انجام شده است، افزود: علاوه بر تامین نیاز استان بخشی از نیازهای کشور را نیز به همت صنعتگران، تولیدکنندگان، اصناف و بازاریان تامین نمودیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با قدردانی از همکاری مجموعه بسیج اصناف استان در تداوم رزمایش مواسات و تامین و توزیع کمکهای مومنانه، گفت: با برنامه‌ریزی و مدیریت کل استان اقلام مورد نیاز جامعه به حد نیاز در اختیار عزیزان قرار گرفت.

وی میزان استفاده از بیمه بیکاری در استان آذربایجان شرقی را بسیار کم دانست و افزود: مجموعه صمت استان با تمهیداتی که پیش‌بینی نموده به صورت جدی به حمایت از واحدهای صنعتی و صنوف تولیدی در راستای حفظ اشتغال موجود و همچنین افزایش ظرفیت‌های تولید و اشتغال خواهد پرداخت.

امین زاده بر ضرورت تداوم تامین و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز اقشار محروم جامعه به ویژه در ایام نوروز در راستای کمک های مومنان تاکید کرد و ادامه داد: به منظور بازگشت واحدهای تعطیل آسیب‌دیده از محدودیت های کرونایی به چرخه تولید ، جامعه صنعت، معدن و تجارت آماده همکاری است و خوشبختانه واحدهای تولیدی در سال جهش تولید با ظرفیت اضافی ، تولید خودشان را ادامه دادند.

کد خبر 1029584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha