شهر اسکو همواره مهد فرهنگ بوده است

ناظمی گفت: شهر اسکو از همواره مهد فرهنگ بوده و یکی از شهرستان‌های برجسته‌ی فرهنگی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» امروز در دیدار جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اسکو، به صبغه‌ی فرهنگی این شهر اشاره کرد و اظهار داشت: اسکو از همواره مهد فرهنگ بوده و یکی از شهرستان‌های برجسته‌ی فرهنگی استان است که امیدواریم بتوانیم آن گونه که شایسته مردم نجیب این شهرستان است در ارائه‌ی خدمات فرهنگی و هنری به این عزیزان موفق باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌‌شرقی افزود: البته باید همیشه این نکته را در نظر داشته باشیم که اصل، خود هنرمندان هستند و خود هنرمندان باید خواستار رشد و تعالی شخصی و اجتماعی باشند و همت و همراهی هنرمندان و متولیان فرهنگی می‌ـواند موجب ایجاد تحول در عرصه‌ی فرهنگ و هنر و تعالی آن گردد.
در این دیدار که روسا و تعدادی از اعضای انجمن‌های ادبی، هنرهای تجسمی، فیلم و عکس، موسیقی و نمایش و اصحاب رسانه حضور داشتند، محمدعلی قلی‌زاده رئیس اداره شهرستان اسکو ضمن عرض تبریک انتصاب دکتر ناظمی به نمایندگی از طرف جمع حاضر، گزارشی از وضعیت فرهنگی و هنری شهرستان ارائه کرده و با اشاره به تاسیس اداره شهرستان اسکو در سال 1388، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل فقدان مکان مناسب برای ارائه‌ی فعالیت‌های فرهنگی و هنری تا سال 1397 امکان فعالیت گسترده وجود نداشت. هر چند که با آن امکانات کم هر آن‌چه در توان داشتیم به کار گرفتیم. وی ادامه داد: از ابتدای سال 1397 با تکمیل مجتمع فرهنگی هنری اسکو به دست وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشکل مکان تا حدی مرتفع شد و اصحاب فرهنگ و هنر به مکان مناسبی برای انجام فعالیت‌های خود دست یافتند.
وی افزود: با این حال، به دلیل قرار گرفتن شهر جدید سهند در حوزه‌ی جغرافیای سیاسی شهرستان اسکو و با توجه به جمعیت زیاد این شهر که آن را به دومین شهر پرجمعیت استان تبدیل کرده است، هنوز فاصله‌ی زیادی با استانداردهای لازم در خصوص سرانه‌ی فضای فرهنگی داریم و ضرورت احداث مجتمع فرهنگی در شهرهای سهند و ایلخچی و تامین نیروی انسانی برای ارائه‌ی خدمات به این قشر فرهیخته‌ی جامعه به شدت احساس می‌شود.
قلی‌زاده گفت: اگر چه تا کنون فعالیت‌های فراوانی در حوزه‌ی فرهنگ و هنر شهرستان صورت گرفته است و خدمات گسترده‌ای به اصحاب فرهنگ و هنر از قبیل عضویت در صندوق اعتباری هنر، خرید آثار، تکریم، برگزاری نمایشگاه و فروشگاه و ... ارائه شده است، اما باز هم این مقدار را کافی نمی‌دانیم و لازم است این خدمات بیشتر و بیشتر شود. از طرف دیگر، با توجه به این که فعالیت‌های فرهنگی و هنری دیربازده هستند، امیدواریم فعالیت‌ها و خدمات صورت‌گرفته هر چه زودتر آثار و برکات خود را نشان دهند.

کد خبر 1030932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha