نخلستان ولایت، در عزای امام صادق (ع) به سوگ نشست

مدیر مسئول کانون نخلستان ولایت مسجد جامع کردآباد اسکو گفت: نخلستان ولایت نیز همانند بیسیاری از کانون های مساجد کشور در عزای امام صادق (ع) به سوگ نشست و میزبان سیل مشتاقان ائمه اطهار علیهم اسلام در این مصیبت شد.

«عین اله برزگر زاده»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری نخلستان ولایت مسجد جامع روستای کردآباد شهرستان اسکو نیز همانند بسیاری از کانون های مساجد کشور در عزای امام صادق (ع) به سوگ نشست و میزبان سیل مشتاقان ائمه اطهار علیهم السلام در سالروز شهادت این امام بزگوار بود.

مدیر مسئول کانون نخلستان ولایت مسجد جامع کردآباد اسکو در ادامه افزود: کانون فرهنگی هنری نخلستان ولایت به دلیل استقرار در مسجد جامع روستای کردآباد به عنوان مرکز مراسم های عبادی، سیاسی و ملی و مذهبی این روستا، در مراسمات ولادت و همچنین وفات ائمه اطهار علیهم اسلام میزبان حضور پرشور مردم این منطقه قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: به دلیل مرکزیت کانون فرهنگی هنری در این روستا و عدم تاسیس کانون فرهنی هنری در روستاهای اطراف، مردم در مراسم های مذهبی از روستاهای همجوار نیز در این محل حضور یافته و در برنامه های آن شرکت می کنند.

برزگر زاده یادآور شد: مراسم برزگداشت شب شهادت امام جعفر صادق (ع) نیز که با سخنرانی و مداحی و همچنین پخش چای و خرما به عنوان پذیرایی و حضور بیش از 100 نفر از اهالی منطقه همراه بود که با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل مسجد جامع این روستا برگزار شد.

گفتنی است، کردآباد یکی از روستاهای آذربایجان شرقی است که در دهستان گنبر بخش مرکزی شهرستان اسکو واقع شده و دومین روستای پرجمعیت دهستان گنبر پس از مرکز دهستان است.

یادآور می شود، شهرستان اُسکو نیز یکی از شهرهای غربی آذربایجان شرقی و از قطب‌های مهم صنایع دستی و گردشگری این استان می باشد و به شهر ملی چاپ باتیک در ایران معروف است.

 

کد خبر 1063618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha