اهالی روستای کهنمو سوگوار صادق آل محمد شدند

مراسم بزرگداشت شهادت امام صادق (ع) به همت کانون فرهنگی هنری الهادی در مسجد روستای کهنمو برگزار و اهالی روستا در این مصیبت سوگواری پرداختند.

«یوسف محمد زاده جمالیان»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،از برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت شهادت امام جعفر صادق(ع) توسط کانون الهادی مسجد موسی بن جعفر (ع) روستای کهنمو خبر داد.

مدیر مسئول کانون الهادی کهنمو با بیان اینکه تمامی مراسم هایی که در این مسجد و کانون برگزار می شود با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می گیرد، افزود: این ویژه برنامه با سخنرانی امام جمعه اسکو و سوگواری و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام همراه بود که استقبال پرشور و حضور شیفتگان ائمه معصومین (ع) را در پی داشت.

محمد زاده افزود: یکی از محور های فعالیت های این کانون برگزاری مراسم و اجرای مسابقات و همچنین برپایی سخنرانی و مداحی و سوگواری در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی می باشد که به اهتمام اعضای کانون  و اکثرا در محل مسجد برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش کمک های مومنانه، به مناسبت دهه کرامت این کمک های مومنانه توسط کانون و مسجد تهیه، جمع آوری و بسته بندی شده و در اختیار خانواده ها و افزاد نیازمند قرار گرفت.

محمدزاده خاطرنشان کرد: این کمک های مومنانه در قالب 35 بسته معیشتی با هزینه ای بالغ بر 130 میلیون ريال و شامل روغن، برنج، نان و مبلغی به صورت نقدی بود.

وی همچنین یادآور شد: در آغاز ماه مبارک رمضان نیز 22 بسته معیشتی جمعا به ارزش یکصد میلیون ريال توسط این کانون در پویش کمک مومنانه ماه رمضان جمع آوری، تهیه و بین اقشار آسیب پذیر روستا توزیع شد.

وی همچنین از بزرگداشت شب های قدر با قرائت دعا برنامه های مخصوص این شبها و سوگواری ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع)  و همچنین برگزاری نماز های جماعت و سخنرانی همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: به دلیل شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا جزء خوانی قرآن کریم به صورت مجازی انجام می شد و از حجم برنامه ها نسبت به سال های گذشته کاسته شده بود اما با توجه به توصیه های بهداشتی و رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری های اجتماعی سعی کردیم مسجد و مراسمات در ماه مبارک رمضان به طور کلی تعطیل نشود.

گفتنی است، کهنمو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سهند بخش مرکزی شهرستان اسکو واقع شده است.

کد خبر 1063573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha