استقبال هنرمندان اسکو و سهند از جشنواره های فرهنگی و هنری

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو نسبت به استقبال اهالی فرهنگ و هنر شهرهای اسکو و سهند از جشنواره‌های «عکاسی شهر من، شهر سالم» و «همه‌ی دختران شهر من» ابراز خرسندی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدعلی قلی‌زاده» امروز در اختتامیه جشنواره‌های «عکاسی شهر من، شهر سالم» و «همه‌ی دختران شهر من» به ارایه گزارشی از روند برگزاری این رویدادهای فرهنگی و هنری در منطقه پرداخت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو خاطرنشان کرد: سومین جشنواره‌ همه‌ دختران شهر من در تابستان سال گذشته در رشته‌های ادبی و هنری و در موضوعات نقش دختران در توسعه‌ی شهر، دختران امروز، مادران فردا، دختران و امید به زندگی، و دختران و سبک زندگی کلید خورده بود که بیش از 250 اثر به دبیرخانه‌ جشنواره واصل شد.

وی افزود: با توجه به آماده‌سازی شهر سهند برای عضویت در جامعه‌ی شهرهای ایمن و مروج سلامت، یکی از برنامه‌های کمیته‌ی فرهنگی و اطلاع‌رسانی برگزاری مسابقه‌ی عکاسی با موضوع شهر من، شهر سالم بود که با هدف ترغیب شهروندان و ایجاد حساسیت و جلب مشارکت شهروندان نسبت به موضوع، در محور های توسعه ی شهر ، فرهنگ و آپارتمان نشینی ،ایثار و همدلی در سهند و طرح ها و پروژه های ماندگار شهر  برگزار شد و بیش از 120 اثر از 80 هنرمند به این جشنواره ارسال شد.

دبیر برگزاری سومین جشنواره‌ی همه‌ی دختران شهر من افزود: در نظر داشتیم مراسم اختتامیه‌ی این جشنواره را در شهریور ماه سال گذشته و هم‌زمان با هفته‌ی وحدت برگزار کنیم که به دلیل شیوع بیماری کرونا و افزایش میزان مبتلایان و تصمیم ستاد مقابله با بیماری کرونا مبنی بر عدم برگزاری هر گونه تجمع، این مراسم با تاخیر برگزار شد و امروز مجبور شدیم با حضور منتخبین و افراد برگزیده آیین اختتامیه‌ی این جشنواره را برگزار کنیم.

همچنین «بابک رضی‌منش» در سخنانی از عوامل برگزاری این جشنواره‌ها در راستای رشد و توسعه‌ی شهر سهند قدردانی کرد و با اشاره به پیوستن قریب‌الوقوع این شهر به جامعه‌ی شهرهای ایمن و مروج سلامت اظهار داشت: یک شهر توسعه‌یافته نیازمند شهروندان توسعه‌یافته است.

فرماندار شهرستان اسکو گفت: اصحاب فرهنگ و هنر از جمله‌ ذخایر ارزشمند و منابع انسانی یک شهر هستند که نقش موثری در هدایت اقشار مختلف جامعه با زبان هنر به سمت توسعه دارند. بنابراین، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری مانند جشنواره‌ی عکاسی شهر من، شهر سالم را می‌توان در این راستا ارزیابی کرد.

گفتنی است، این جشنواره ها با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای تجسمی و فیلم و عکس شهرستان و با همکاری فرمانداری ،شبکه جامع سلامت شهرستان و شهرداری سهند برگزار شد و  طی نمایشگاهی آثار منتخب در  حاشیه معرفی برگزیدگان در ساختمان شهرداری سهند به نمایش گذاشته شد.

کد خبر 1056240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha