برگزیدگان جشنواره مکتب سلیمانی معرفی شدند

اختتامیه و معرفی آثار برگزیده جشنواره سراسری مکتب سلیمانی مکتب پایداری در دانشگاه صنعتی سهند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، اختتامیه و معرفی آثار برگزیده جشنواره سراسری مکتب سلیمانی مکتب پایداری در دانشگاه صنعتی سهند برگزار شد.

بنابر این گزارش، در آیین اختتامیه جشنواره" مکتب سلیمانی، مکتب پایداری"  که به صورت وبینار برگزار شد، قره‌باغی، رئیس دانشگاه سهند در سخنانی به اهمیت نقش سردار سلیمانی در تقویت جایگاه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و با نقل قول از مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و تبلیغ مکتب شهید سلیمانی، برگزاری این جشنواره را در راستای ادای دین به آن سردار بزرگوار و عمل به فرمایش رهبری دانست.

همچنین حجت‌الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه در سخنانی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر تبلیغ مکتب شهید سلیمانی، گفت: باید شخص شهید سلیمانی را به شاخصی برای انقلاب و محور مقاومت معرفی کنیم.

وی بر ضرورت تهیه و تولید آثار فرهنگی و هنری ارزشمند در راستای شناساندن مکتب شهید سلیمانی در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: این امر بدون شناخت ابعاد مختلف شخصیت سردار و ترویج شاخص‌های این مکتب محقق نمی شود.

همچنین ماریزیو بوسون، از فعالین محور مقاومت در کشور فرانسه به صورت ارتباط مجازی و با ترجمه‌ی هم‌زمان در این برنامه حضور یافت و سخنان خود را در دو بخش جهان قبل از انقلاب و جهان پس از انقلاب اسلامی ایران ایراد کرد.

بخش پایانی برنامه معرفی نفرات برگزیده بود که دبیر جشنواره اعلام کرد: یک ماه قبل فراخوان این جشنواره در سه بخش شعر، داستان و دل‌نوشته، و کلیپ و پادکست در مراکز دانشگاهی منتشر شده بود.

وی گفت: از زمان اعلام فراخوان، بیش از 150 اثر به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال شد که 96 اثر به مرحله‌ داوری راه یافت و نهایتا در هر بخش 3 نفر به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند که به دلیل شرایط کرونایی جوایز به محل سکونت آنان ارسال خواهد شد.

کد خبر 1029680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha