سخت گیری های تنگ نظرانه و تسامح ها را به مصلحت کشور نمی دانیم

به گفته حجت‌الاسلام شجاعی، برخی تسامح‌ها در انتخابات‌های گذشته موجب ورود افراد نادرست به شوراهای اسلامی شهر و روستا شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس هئیت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان شامگاه شنبه در جلسه ستاد انتخابات استان زنجان، اظهار کرد: یکی از دلایل متمایز بودن این انتخابات از سایر انتخابات، کثرت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

 

حجت الاسلام حسن شجاعی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی به عنوان انقلابی‌ترین مجلس انقلاب اسلامی وظیفه نظارت بر انتخابات را برعهده دارد، گفت: سختگیری‌های تنگ نظرانه و تسامح‌ها را به مصلحت کشور نمی‌دانیم.

 

به گفته وی،  برخی تسامح‌ها در انتخابات‌های گذشته موجب ورود افراد نادرست به شوراهای اسلامی شهر و روستا شده است.

 

حجت الاسلام شجاعی ضرورت عمل به مر قانون در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و گفت: با وجود اینکه کرونا موجب متفاوت شدن شرایط برگزاری انتخابات شده است ولی سلامت انتخابات باید تضمین شود.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه باید از تجربیات گذشته برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند استفاده شود، گفت: مسئله کرونا یکی از مسائل جدی برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری محسوب‌ می‌شود.

 

خدابخش مرادی با بیان اینکه نگاه به گذشته و تدبیر برای امروز برای برگزاری انتخابات پرشور ضروری است، افزود: انتخابات گذشته از نظر  اجرایی، امنیتی و فنآوری آسیب‌شناسی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد شعب اخذ رای 15 درصد افزایش خواهد داشت، گفت: درخواست تعرفه نیز بر اساس جمعیت استان به وزارت کشور اعلام شده است.

 

این مقام مسئول از تهیه شناسنامه برای همه شعب انتخابات در استان خبر داد و افزود: بررسی‌های لازم از نظر حفاظت فیزیکی تجهیزات و امکانات برای برگزاری انتخابات انجام و وضعیت استان از نظر آنتن‌دهی و پوشش تلفن همراه بررسی شده است.

 

 

کد خبر 1029626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha