روستاهای قرآنی اردبیل برای مشارکت در طرح ملی «انتخاب روستای قرآنی ایران» معرفی می شوند

بحرالعلومی گفت: بزودی روستاهای قرآنی استان برای مشارکت در طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» معرفی می شوند و امیدواریم رتبه های برتر در کشور برای روستاهای قرآنی استان اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» شامگاه (2 اسفندماه) در آئین رونمایی از پوستر طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» با حضور استاندار اردبیل گفت: بزودی روستاهای قرآنی استان برای مشارکت در طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» معرفی می شوند و امیدواریم رتبه های برتر در کشور برای روستاهای قرآنی استان اختصاص یابد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: این طرح با هدف الگوسازی و جهت دهی فعالیت های قرآن و عترت در روستاها، توسعه و ترویج و جریان سازی فرهنگ قرآن و عترت در اقشار مختلف جامعه و تقویت هویت دینی و شبکه سازی فعالیت های قرآن و عترت در مناطق روستایی کشور صورت می گیرد.

 

این مقام مسئول یادآور شد: معیار سنجش در 2 بخش عمومی و تخصصی انجام می شود و اولویت با روستاهای که در مباحث آموزشی و پژوهشی و تبلیغی و ترویج قرآن کریم فعال تر هستند.

 

بحرالعلومی خاطر نشان کرد: دبیرخانه دائمی برای این طرح توسط دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است و مراسم این معرفی به صورت سالانه صورت خواهد گرفت.

 

وی اظهار داشت: سامانه اینترنتی ayat.farhang.gov.ir برای ثبت اطلاعات روستاهای قرآنی کشور در نظر گرفته شده و دهیاران علاقمند به مشارکت در این طرح می توانند اطلاعات خود را از طریق این سامانه بارگذاری کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: روستاهای منتخب از حمایت های ویژه توسعه فعالیت های قرآنی و اهدای نشان ویژه و لوح افتخار برخوردار خواهد شد و از استعدادهای قرآن ها حمایت های مادی و معنوی می شود.

 

بحرالعلومی تاکید کرد: پس از ارزیابی اطلاعات جمع بندی شده در استان ها سه روستای منتخب همراه با انتخاب یک روستای برتر استان به دبیرخانه دائمی کشور معرفی خواهد شد تا از بین روستاهای سراسر کشور برگزیدگان نهایی معرفی شوند.

کد خبر 1029662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha