۷ هزار اصله نهال صنوبر به صورت رایگان توزیع شد

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: ۷ هزار اصله نهال صنوبر جهت اجرای زراعت صنوبر به صورت رایگان بین متقاضیان توزیع شد.

«مصطفی سیامکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح‌های جهشی در زمینه زراعت چوب و به منظور جلب مشارکت مردمی برای حفظ، توسعه و احیای منابع طبیعی، توسعه فضای سبز و بالابردن میزان تولید چوب و کاهش فشار بر قطع درختان جنگلی، ایجاد درآمد و اشتغال زایی و تامین مواد اولیه صنایع سلولزی و چوبی،  هفت هزار اصله نهال صنوبر جهت اجرای زراعت صنوبر به صورت رایگان بین متقاضیان توزیع شد.

 

 

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان بیان کرد: همزمان با هفته درختکاری ۱۴ هزار اصله نهال صنوبر و ۱۱ هزار اصله نهال گونه های جنگلی و فضای سبز در شهرستان غرس می شود.

 

 

سیامکی عنوان کرد: امسال هفته منابع ‌طبیعی و آبخیزداری همانند سال گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هدف اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۲ اسفندماه برگزار می‌شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: شعار امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری «همه با هم جهاد، برای حفاظت از منابع‌طبیعی»  است و دستور العمل و روز شمار ابلاغ شده از طرف سازمان جنگل ها و مراتع برای مراسم هفته منابع طبیعی در سطح شهرستان انجام می شود.

 

 

وی با بیان اینکه عمده نهال های جنگلی قابل توزیع این شهرستان سرو خمره ای، افرا زینتی، زبان گنجشک، زیتون تلخ، ارغوان و عرعر است، تصریح کرد: تعدادی از این نهال ها در روز درختکاری و ایام هفته در سطح شهر شیروان، زیارت، لوجلی و قوشخانه و مابقی توسط دهیاری ها در سطح روستاهای شهرستان  غرس خواهد شد.

 

 

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.

 

 

 

کد خبر 1029666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha