آغاز جشنواره سرود «فجر» کانون «دوستان آسمانی» از پنجم اسفندماه

گواهیان از آغاز جشنواره سرود «فجر» در کانون فرهنگی و هنری ‌«دوستان آسمانی» از پنجم اسفندماه به مدت ۲ شب خبر داد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: چهارمین جشنواره سرود «فجر»، کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم روز سه شنبه پنجم اسفندماه در این کانون فرهنگی و هنری برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم افزود: این جشنواره به مدت 2 شب برگزار می شود و گروه های سرود در این مدت به اجرای برنامه می پردازند.

 

وی با اشاره به اینکه در شب نخست این جشنواره، 6 گروه سرود به اجرای برنامه می پردازند، بیان کرد: گروهای سرود «امام سجاد (ع) و امام علی (ع)»، «امام باقر (ع) و حضرت ابوذر»، «حضرت علی اکبر (ع) و حضرت «عبدالله»، «امام جواد (ع)» و «حضرت اباالفضل (ع)» و گروه «امام کاظم (ع)» در شب اول این جشنواره، به اجرای سرود می پردازند.

 

گواهیان ادامه داد: همچنین در شب دوم جشنواره نیز گروه های «امام حسن عسکری (ع) و حضرت عمار»، «امام هادی (ع) و حضرت کمیل»، «حضرت مالک اشتر»، «حضرت امام صادق (ع) و حضرت مسلم» و «امام رضا (ع) و حضرت سلمان»، سرود خود را اجرا می کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» خاطرنشان کرد: این برنامه قرار بود اسفند سال گذشته برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا به اسفند امسال موکول شد.

 

وی با اشاره به اینکه در هر گروه سرود بیش از 40 نفر از بچه های مسجد حضور دارند که به اجرای برنامه به صورت دسته جمعی می پردازند، عنوان کرد: تمام مراحل سرود به صورت زنده در روزهای برگزاری جشنواره اجرا می شود.

 

گواهیان با اشاره به اینکه آثار ارسالی به این جشنواره توسط چهار داور گزینش می شوند، گفت: نظم و آراستگی گروه ها، آهنگ و نت های به کار برده شده در سرودها، متن و محتوای اشعار و ابتکار از مراحل داوری چهارمین جشنواره سرود «فجر» کانون فرهنگی دوستان آسمانی مسجد امام حسین (ع) جهرم است.

 

به گزارش شبستان، جشنواره سرود «فجر» کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» در قالب رواق «سرود» در طرح ملی «ایران قوی» برگزار می شود.

کد خبر 1029695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha