لزوم ارتقای ظرفیت ‌های فرودگاه کاشان

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان، با تأکید بر ارتقای ظرفیت‌ها و عملکرد فرودگاه کاشان، نقش آن را پاسخگویی به نیازهای فرودگاهی و پروازی شهرستان‌های مجاور و حتی استان قم دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در مراسم رونمایی از سیستم ‌های جدید فرودگاه شهید احمدی روشن کاشان که در قالب سی و دومین هفته طرح چلچراغ توسعه برگزار شد گفت: مهیا شدن زمینه فعالیت مجدد فرودگاه بعد از وقفه ناشی از شیوع بیماری کرونا و همچنین برخی ملاحظات منطقه را باید به فال نیک گرفت.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: زیبنده کاشان نبود که با این پتانسیل و ظرفیت،  یکی از چهار رکن توسعه منطقه که بهره‌مندی از امکانات فرودگاهی و هواپیمایی است محقق نمی ‌شد.

 

آیت الله سلیمانی با یادآوری موقعیت کاشان در قلب منطقه و کشور گفت: فرودگاه کاشان علاوه بر فعالیت ذاتی و نیز عملکرد ارتباطی بین اصفهان و تهران یک پدیده و زیرساخت ضروری به شمار می‌رود.

 

امام جمعه کاشان، با اذعان به اینکه پرواز به چند شهر محدود پاسخگوی منطقه کاشان نیست، عنوان کرد: کارکرد فرودگاه در این منطقه به دلیل وجود شهرستان‌های متعدد پیرامونی و همچنین همجواری با استان پهناور قم که فاقد چنین زیرساختی است، بسیار حائز اهمیت است.

 

آیت الله سلیمانی، با اشاره به مزیت دسترسی به خدمات پروازی فرودگاه کاشان برای اهالی استان قم تأکید کرد: استفاده از خدمات این فرودگاه در مقایسه با فرودگاه ‌هایی مانند مهرآباد، امکان برخورداری از سفری آسان ‌تر و با هزینه کمتر را برای اهالی این استان میسر می‌کند.

 

بهره برداری از پروژه‌های فرودگاه کاشان گامی در تحقق فرودگاه مرز هوایی

 

مدیرعامل فرودگاه کاشان هم در این مراسم، بهره‌برداری از سیستم روشنایی باند و کمک ناوبری این فرودگاه را گامی بزرگ در راستای تبديل آن به فرودگاه مرز هوايی و نیز احداث شهر فرودگاهی كاشان قلمداد کرد.

 

سید مسعود مسعودی با اشاره به بهره ‌برداری از سیستم‌ روشنایی باند فرودگاه با همکاری شهرداری کاشان و نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: این سیستم توسط متخصصان فرودگاه کاشان راه‌اندازی شده و امکان ارائه خدمات پروازی به صورت ۲۴ ساعته را در مسیرهای مختلف اعم از پروازهای کشوری و لشگری فراهم می‌کند.

 

وی، اعتبار اختصاص ‌یافته برای راه‌اندازی این سیستم را بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان ذکر و بیان کرد: این امکان پرواز ۲۴ ساعته، نوید بسیار مهمی برای فرودگاه کاشان محسوب می‌شود که میان دو فرودگاه اصلی تهران و اصفهان به عنوان هاب پروازی قرار گرفته است.

 

مدیرعامل فرودگاه کاشان در ادامه به بهره‌برداری از سیستم کمک ناوبری DVOR-DME که با صرف هزینه ۴۰۰ هزار یورویی توسط شهرداری کاشان تأمین شده اشاره و عنوان کرد: این سیستم یکی از جدیدترین سامانه‌های کمک ناوبری موجود به شمار می‌رود که متعلق به شرکت ایندرا اسپانیا است./

کد خبر 1029838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha