بیش از ۶۰ هزار وکیل توسط کانون وکلا در سراسر کشور جذب شده اند

کوشا با اشاره به وظایف اتحادیه سراسری کانون وکلای ایران گفت: بیش از ۶۰ هزار وکیل توسط کانون وکلا در سراسر کشور جذب شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « جعفر کوشا» رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: این اتحادیه از سال 82 فعالیت دارد و طبق اساسنامه و نحوه انتخاب هیات رئیسه توسط هیئت مدیره کانون ها اداره می شود.

وی افزود: الان 25 کانون در سطح کشور داریم که به زودی خراسان شمالی و جنوبی و سمنان، هرمزگان و سیستان نیز دارای کانون خواهند شد.

کوشا ادامه داد: وظایف و ماموریت های ما شامل ایجاد اتحاد و برقراری و استمرار اتحاد بین کانون ها است که هدف اصلی نیز بر همین اساس است و سعی شده وحدت ایجاد رویه در وظایف کانون ها را دنبال کند.

وی گفت: طبق قانون هر ساله آزمون وکالت را در سطح کشور برگزار می کنیم که امسال نیز22 اسفندماه برگزار می شود.

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران بیان کرد: استقلال و آزاد بودن در دفاع به عنوان دو محور اصلی برای ما است که در این راستا نیز هفتم اسفندماه روز استقلال کانون وکلا اعلام شده است.

کوشا ادامه داد: کانون وکلا ثمره مبارزات پیشکسوتان ما بوده که به این مرحله رسیده است.

وی بیان کرد: ما امروز با نهاد مدنی قانونی و صنفی مواجه هستیم زیرا وکیل کار مدنی می کند و دفاع از حقوق عامه مردم دارد و کارش ارائه خدمات عمومی است.

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران گفت: هیچ نهاد حاکمیتی حق ندارد به وکیل پروانه بدهد زیرا وکلا دارای استقلال هستند و وابستگی به هیچ نهاد حاکمیتی نداریم و هیچ بودجه ای از نهاد حاکمیتی نداریم.

وی افزود: در لایجه استقلال و قانون اخذ پروانه وکالت تماما بایدها و نبایدهای وکالت مطرح شده و مکانیسم هایی نیز برای نظارت بر این امور ارائه شده است.

کوشا بیان کرد: ما در درون نظام استقلال داریم یعنی با حفظ قوانین قانون اساسی، استقلال داریم زیرا اگر وکیل وابسته باشد نمی تواند به عنوان نهاد مدنی از موکل خود دفاع کند.

وی افزود: اولین گام در جهت ارتباط با رسانه است و رسانه باید اخبار در کانون ها را منعکس کند.

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران بیان کرد: الان در سراسر کشور حدود 60 هزار وکیل توسط کانون وکلا جذب شده اند و در سراسر کشور با امور وکلا اشتغال دارند.

وی افزود: یکی از شاخصه های توسعه پایدار در دنیا استقلال کانون وکلا است  و بر این اساس ما نیز عضو اتحادیه کانون های وکلای دنیا هستیم.

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران بیان کرد: رسانه ها باید اقعیت ها را به مردم ارائه دهند و ما نیز سعی داریم ارتباط خوبی با رسانه ها داشته باشیم.

وی افزود: امروز 60 هزار وکیل داریم که در حقیقت باید پاسخگوی همه آنها باشیم.

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران بیان کرد: دغدغه دوم ما در خصوص قانون مقننه است که در مجلس طرح هایی می برند که برخی از آنها بنیان و استقلال کانون وکلا را زیر سوال می برد و سعی داریم تا با روشنگری در این خصوص فعالیت هایی داشته باشیم و از استقلال خود دفاع کنیم.

کوشا گفت: دغدغه بعدی ما در قوه قضائیه است که ورود و دفاع و تعامل ما باید به گونه ای باشد که خروجی آن ایجاد احساس امنیت برای وکلا باشد.

وی افزود: ما در مقابل تمامی مشکلات ایستاده ایم و انتظار داریم که رسانه همراه ما باشد.

کد خبر 1029849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha