کاهش میزان متوسط رشد فوتی کرونا در ایران

دهقانی گفت: ایران از نظر میزان متوسط رشد فوتی کرونا در میان کشورهای همزمان در جایگاه آخر و قبل از چین قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدجواد دهقانی»، امروز (یکشنبه 3 اسفند) با ابراز نگرانی  از افزایش مجدد نرخ رشد شیوع بیماری کرونا در کشور به خبرنگارن گفت: اطلاعات سامانه نماگرکووید-19 نشان می دهد میزان افزایش جمعیت بیماران کرونا در کشور که به کمتر از 184 هزار نفر در دی ماه کاهش یافته در بهمن ماه به 208 هزار نفر افزایش یافته است.

دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام افزود: ایران از نظر میزان متوسط رشد بیماری کرونا در میان کشورهای 13 کشور همزمان چین، روسیه، ترکیه، برزیل، اسپانیا، آمریکا، فرانسه، ایران، کانادا، انگلیس، آلمان، پاکستان و ایتالیا در جایگاه ششم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد میزان افزایش جمعیت فوتی که در آبان ماه از حدود 12 هزار و 500  نفر به 9 هزار و 700  نفر در آذر کاهش یافته و به کمتر از سه هزار و 300 نفر در دی ماه کاهش یافته بود مجددا در بهمن ماه به 2 هزار و 300 نفر کاهش یافته است.

دهقانی اعلام کرد: ایران از نظر میزان متوسط رشد فوتی کرونا در میان کشورهای همزمان در جایگاه آخر و قبل از چین قرار گرفته است و همچنین، ایران از نظر شاخص متوسط میزان فوتی روزانه در میان 29 کشور با جمعیت مبتلای بالای 600 هزار نفر در دی در جایگاه 23 قرار داشت و در بهمن ماه در جایگاه 27 قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تداوم و استمرار برنامه های اعلام شده ستاد ملی کرونا و رعایت مصوبات و شیوه نامه های بهداشتی موجب کاهش تدریجی شیوع بیماری در کشور خواهد بود.

دهقانی افزود: متوسط نرخ رشد روزانه بهبودی علاوه بر اینکه تابعی از میزان رشد و انتشار بیماری است، تابعی از مسایلی نظیر طول درمان استاندارد برای ترخیص بیمار، ظرفیت پذیرش بیمار و امکانات بهداشتی کشورها نیز است و نمی‌توان انتظار داشت که متناسب با افزایش بیماران با همان نرخ میزان بهبودی افزایش یابد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با اشاره به مطالعات انجام شده ر خصوص کرونا گفت: در حال حاضر حدود 18 هزار مدرک از آخرین یافته های علمی در خصوص ویروس کرونا در قالب مقاله تمام متن چاپ شده و ایران با 283 مقاله جایگاه دهم دنیا را در پژوهش و تحقیق و یافته های جدید ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 1029850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha