سازش ۱۷ درصدی متقاضیان طلاق در مراکز مشاوره

حجت الاسلام قاسمی از سازش ۱۷ درصدی متقاضیان طلاق در ۱۹ مرکز مشاوره در سطح استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «مهدی قاسمی» ظهر امروز (یکشنبه 3 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از عوامل مهم در بحث طلاق این است که زوجین آشنا به تکالیف و حقوق مشترک خود در زندگی نیستند.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان ادامه داد: اگر زوجین به حقوق و تکالیف خود آشنا باشند بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

 

حجت الاسلام قاسمی متذکر شد: قناعت، صداقت، شجاعت و گذشت در بین زوجین از موضوعاتی است که باعث می شود میزان طلاق در سطح استان کاهش یابد.

 

وی گفت: آموزش حین ازدواج از شهرستان علی آبادکتول در سنوات گذشته آغاز شد و بازخورد خوبی در اجرای این طرح داشتیم و در این طرح مباحث حقوقی، روانی و بهداشتی به زوجین آموزش های داده می شد و مدیریت آن و اجرای آن به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد .

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: در تمام شهرستان های استان 19 مرکز مشاوره طلاق فعالیت دارد و قبل از ارجاع زوجین به دادگاه برای طلاق متقاضیان طلاق به این مراکز مشاوره ارجاع داده می شوند و در این مراکز شاهد 17 درصد سازش بین زوجین بودیم.

 

حجت الاسلام قاسمی بیان کرد: کارگاهی در قالب طرح مهر نیز به صورت آموزش گروهی در نظر گرفته شده که این طرح نیز 17 تا 18 درصد منجر به سازش بین متقاضیان طلاق شد.

 

وی با بیان اینکه هفت مرکز مهر خانواده در استان فعال است، گفت: این مراکز محلی برای ملاقات فرزندان طلاق است و تلاش شده این مراکز در بهزیستی دایر شود و روانشناسان و کارشناسان این مرکز در زمان ملاقات با والدین گفتگو می کنند تا با یکدیگر به سازش برسند.

 

کد خبر 1029867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha