سهم ۷.۲ درصدی بانوان گلستان از اهدای خون

بنی عقیل گفت: میزان خونگیری از بانوان نزدیک به ۷.۲ درصد رسیده است که نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته رشد ۱.۶ درصدی رشد داشته است.

«سید صادق بنی عقیل» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در طول 10 ماهه نخست سالجاری با وجود اینکه کاهش میزان مراجعات به مراکز اهدای خون را شاهد باشیم اما حجم میزان خون دهی  کاهش نیافته است.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان  ادامه داد: میزان معافیت های ما برای اهدای خون در طول این مدت از 21  درصد 10 ماهه سال گذشته  به 15.4 درصد رسید و این مهم باعث شد که درصد بیشتری از مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون بتوانند اهدای خون داشته باشند.

 

بنی عقیل متذکر شد: 40 هزار و 828 واحد در طول 10 ماهه نخست سالجاری خونگیری داشتیم که نسبت مدت مشابه سال گذشته 1.34 درصد کاهش نشان می دهد و نسبت به سرانه میانگین کشور جایگاه خوبی را از گلستان شاهد هستیم.

 

وی افزود: میزان خونگیری از بانوان نزدیک به 7.2 درصد رسیده است که نسبت به 10 ماهه سال گذشته رشد 1.6 درصدی رشد داشته است.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان  متذکر شد: در طول این مدت میزان خونگیری و مراجعه افرادی که برای نخستین بار نسبت به اهدای خون اقدام کرده بودند هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

 

بنی عقیل افزود: در طول ۱۰ ماهه نخست سال به ازای هر هزار نفر که نسبت به اهدای خون اقدام کردند  26.5 نفر اهدا کنندگانی مستمر بودند و 67 درصد از اهدا کنندگان ما را اهدا کنندگان مستمر و باسابقه تشکیل می دهند و از این حیث نیز در کشور رتبه دهم را داریم.

 

وی گفت: از نظر شرایط سنی نزدیک به 67 درصد از اهدا کنندگان خون در رده سنی 25 تا 44 سال قرار دارند و از نظر تامین خون بیمارستان ها نیز حدود 100 درصد نیاز بیمارستان ها را تامین کردیم ولی گاهی به دلیل کرونا مجبور بودیم جراحی ها را کنسل کنیم و از این نظر 97 درصد خون و فرآورده های خونی در مراکز درمانی تامین شد.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان بیان کرد: 69 هزار واحد پلاکت، پلاسما، پلاسمای تازه منجمد شده و گلبول قرمز توانستیم به مراکز درمانی ارسال کنیم و تا پایان دی ماه امسال نیز توانستیم میزان پلاکت فرزیس را به 484 واحد برسانیم که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

 

بنی عقیل متذکر شد: در طول 10 ماهه گذشته 18 هزار و 500 واحد به صورت رندم از اهداکنندگان خون توانستیم پلاکت تامین کنیم.

 

 

کد خبر 1029880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha