برنامه‌ریزی شیلات برای افزایش درآمد صیادان گیلانی/ جایگاه‌های صید پره دو منظوره می‌شوند

مدبری از برنامه‌ریزی شیلات برای افزایش درآمد صیادان گیلانی خبر داد و گفت: تمهیداتی در حال انجام است تا به واسطه آن جایگاه‌های صید پره استان گیلان دو منظوره شوند.

«عظیم مدبری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه اداره کل شیلات استان گیلان همواره از فعالیت‌های صید و صیادی پشتیبانی می‌کند اظهار داشت: شیلات در همین راستا برای افزایش درآمد صیادان گیلانی برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده تا به موجب آن جایگاه‌های صید پره استان دو منظوره شوند.

 

مدیرکل شیلات گیلان از تشکیل کارگروهی متشکل از اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجموعه شیلات استان خبر داد و تصریح کرد: با دومنظور شدن جایگاه‌های صید پره و توسعه گردشگری تفریحی درآمد جامعه آبزی‌پروری در سطح نوار ساحلی استان گیلان افزایش می‌یابد.

 

مدبری برنامه دیگر مجموعه شیلات استان گیلان برای توسعه و حمایت از طرح‌های آبزی‌پروری و افزایش میزان تولیدات شیلاتی را هم برشمرد و اضافه کرد: شیلات استان گیلان قصد دارد صدور مجوز پرورش ماهی در قفس که یکی از روش‌های نوین آبزی پروری محسوب می‌شود را به سمت جامعه صیادی هدایت کند.

 

وی ایجاد اشتغال پایدار در حوزه آبزی‌پروری را از جمله بخش‌هایی که گیلان در زمینه آن مستعد است ارزیابی کرد و با بیان اینکه آبزی‌پروری از جمله شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی است یادآور شد: در حال حاضر استان گیلان 46 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دارد و از این حیث در رتبه نخست کشوری قرار گرفته است.

 

مدیرکل شیلات گیلان رتبه نخست استان در بخش تولید ماهیان گرم آبی را هم از جمله داشته‌های مهم استان از حیث آبزی‌پروری اعلام کرد و افزود: طبق آمارهای موجود شیلات، سال گذشته 51 هزار و 129 تن ماهی پرورشی، پنج هزار و 988 تن ماهی سردابی و 633 تن ماهی خاویاری در استان گیلان تولید شد.

 

وی مدبری پتانسیل‌های شیلات استان گیلان در حوزه آبزی‌پروری را برشمرد و با تأکید بر اینکه یکی از این ظرفیت‌ها در حوزه بازسازی ذخایر ماهیان وجود دارد تصریح کرد: صید و صیادی و صیانت از منابع آبزیان از جمله مواردی است که شیلات به آن توجه دارد و انتظار داریم نمایندگان استان نیز از این مجموعه پشتیبانی به عمل آورند.

 


به گزارش خبرگزاری شبستان، طبق برآوردهای به عمل آمده سالانه نزدیک به 50 هزار تن آبزی در گیلان تولید می‌شود به همین دلیل و با توجه به موقعیت مهم استان در صنعت آبزی‌‌پروری، افزایش تولید انواع محصولات شیلاتی در آن هدفگذاری شده ‌که تحقق این مهم ضمن ایجاد اشتغال بدون تردید در ارتقاء سطح اقتصادی مردم نیز تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

کد خبر 1029913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha