فساد در جامعه نتیجه تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر است

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر گفت: علت اصلی این همه رانت و فساد و مدیرانی که سرنگون می‌شوند، تعطیل شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و مورد غفلت قرار گرفتن این فریضتین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام و المسلمین "کاظم صدیقی" ظهر امروز یک‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: فردی که ترسو است و ریسک را قبول نداشته و بُرش و شجاعت لازم را ندارد به درد مدیریت نمی‌خورد. 

 

 


مشاور عالی رییس قوه قضائیه خطاب به مسئولان عنوان کرد: گرفتار حجاب‌ها نشوید و وقتی را برای صحبت با مردم قرار دهید زیرا تا زمانی که مشکلات مردم برای شما قابل لمس نباشد، قادر به حل آنها نیستید.

 

 


وی با تاکید بر اینکه طوری وانمود کنید که مردم احساس کنند در وفور نعمت هستند و همه چیز در دسترسشان است، خاطر نشان کرد:  مهم‌ترین مسئولیت ما این است که این باور را در مردم پررنگ کنیم که خداوند ناظر بر رفتار و عملکردمان است.

 

 


امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه حکومتی مورد نصرت خداوند قرار می‌گیرد که فرهنگ ساز باشد، گفت: اولین گام خداباوری، دین مداری و بعد از آن فرهنگ سازی در نظام اسلامی است.

 

 

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر اضافه کرد: در گام سوم باید مردم را به جامعه حساس کنیم یعنی اینکه مردم خودشان وارد صحنه بشوند و از حالت رکود و بی تفاوتی خارج شوند زیرا که چنین روحیه‌ای در شأن نظام اسلامی نیست.

 

 


به گفته حجت‌الاسلام صدیقی، مدیران به درد مردم در یک جامعه اسلامی اشرف ندارند و افرادی که در یک نظام دینمدار صاحب منصب می‌شوند باید برای مردم حتی از  آبروی‌شان هزینه کنند و از بخل و خست بپرهیزند.

 

 


وی خاطر نشان کرد: نماز نظم و‌ انضباط به زندگی فردی و اجتماعی می‌بخشد و این فریضه الهی باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و اهمیت آن به خصوص در زمینه انضباطی که به امور می‌دهد مورد  تأکید قرار گیرد.

 

 


مشاور عالی رییس قوه قضائیه، مدیران را از بکارگیری مشاوران منفور و‌ کوته‌فکر برحذر داشت و اضافه کرد: فقط کسانی می‌توانند رسالت توحیدی به‌عهده بگیرند که از افراد بی‌مسئولیت و کم‌توان دوری کنند.

 

 


وی همچنین سازش نکردن با گردن کلفت‌ها، دوری از وسوسه‌ها و مهار کردن حرص و طمع را از جمله مهم‌ترین شاخصه‌های افراد صاحب فکر و‌ مدیران موفق دانست.

 

 

کد خبر 1029954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha