ثبت‌نام شانزدهمین دوره ارزیابی حافظان قرآن کریم آغاز شد

حجت الاسلام فدیعمی از آغاز ثبت‌نام شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام تا ( ۲۷ اسفند)است.

«حجت‌الاسلام علی فدیعمی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: ثبت‌نام شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در رشته‌های حفظ ده۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم از  روز گذشته (جمعه ۲ اسفند) آغاز شده و مهلت ثبت‌نام تا (۲۷ اسفند) است.

 

مدیر دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه متقاضیان دریافت گواهینامه تخصصی حفظ قرآن کریم می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی تلاوت مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند افزود: آزمون کتبی مرحله اول این دوره ساعت 9 صبح روز (جمعه 31 اردیبهشت) سال آینده برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه این آزمون با استناد به مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی با مدارک اعطایی هم‌تراز دیپلم تا دکترا برگزار می‌شود اضافه کرد: به پذیرفته‌شدگان در آزمون گواهینامه قبولی در دوره از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اعطا می شود؛ متقاضیان می‌توانند جهت آشنایی بیشتر با شیوه آزمون و زمانبندی اجرای آزمون‌ها به این سایت مراجعه کنند.

 

حجت‌الاسلام فدیعمی اذعان کرد: استان خوزستان از لحاظ میزان مشارکت حافظان در این آزمون در رتبه پنجم و از حیث قبول‌شدگان در رتبه چهارم کشور قرار دارد، همچنین تاکنون ۵۰۸ حافظ در استان خوزستان گواهینامه‌های قبولی این آزمون را دریافت کرده‌اند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا از میان ۳۷۳ نفر شرکت‌کننده در آزمون فقط ۲۳۰ نفر موفق به شرکت در آزمون شدند که ۴۸ نفر از این افراد قبول شده و مدرک متناسب به آنها اعطا شد.

 

کد خبر 1029959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha