سبد محصولات زندگی موسسه تبیان رونمایی شد

سبد محصولات زندگی موسسه تبیان با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  امروز یکشنبه سوم اسفند ماه در محل مؤسسه تبیان از سبد محصولات زندگی تبیان به عنوان زیست بوم فضای مجازی و ارائه راهکارهایی برای خانواده‌ها در فضای مجازی با حضور حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد. 

در این مراسم محصولاتی چون «همدم»، «پرسان»، «کدومو»، «میم»، «جیب» و «مجازیست» رونمایی شدند.

در این مراسم، پلتفرم «پرسان» به عنوان بستر اشتراک گذاری تجربیات زندگی، پلتفرم «همدم» به عنوان پلتفرمی برای انتخاب آگاهانه در ازدواج، پلتفرم «کدومو» به عنوان پلتفرمی برای انتخاب و مدیریت رسانه‌ها و زیست مجازی خانواده و «میم» به عنوان پلتفرم مدرسه آنلاین تربیت والدین رونمایی شد.

همچنین محصول «دستیار اقتصادی هوشمند زندگی» که امکان شخصی سازی دخل و خرج و هزینه‌های اقتصادی خانوار را با استفاده از یادگیری ماشینی فراهم می‌کند، به عنوان یکی دیگر از راهکارهای حوزه خانواده محصولات زندگی تبیان ارائه شد.

در حوزه تولید محتوا نیز رسانه «مجازیست» به عنوان دستیار رسانه‌ای تبیان در حوزه تولیدات محتوای رسانه‌ای و بررسی مفاهیم مختلف حوزه فضای مجازی رونمایی شد.

در همین حال مرکز شتاب دهی ارتباطات هوشمند تبیان با همکاری ستاد اقتصاد دیجیتال و با هدف حمایت از استارتاپ های حوزه بیگ دیتا، رایانش ابری، داده کاوی، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی به بهره برداری رسید. این مرکز امکان اتصال استارتاپ ها به بدنه دولت را شتاب می بخشد.

 

بنابراین گزارش در مراسم، کمیل خجسته در مراسم رونمایی از سبد محصولات زندگی تبیان که با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، گفت: تبیان به عنوان یک سازمان فناورانه اجتماعی تلاش می‌کند در جهانی که روز به روز در عصر شبکه غرق می‌شود و فناوری‌ها زندگی را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد، نقش محوری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه روز به روز شاهد توسعه و گسترش نسل‌های فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی هستیم، گفت: این فناوری‌ها زندگی بشر را احاطه کرده اند و فرصت‌ها و تهدیدهای بسیاری برای انسان به وجود می‌آورند.

خجسته تصریح کرد: تبیان با نگاه فرصت محور خود تلاش می‌کند با ایجاد صنایع نرم و ترکیبی از علوم انسانی و نگاه مهندسی، آسیب‌های مرتبط با این فناوری‌ها را در زندگی ایرانی- اسلامی هموار کند.

مدیرعامل تبیان گفت: اگر در سپهر مجازی، شبکه ملی اطلاعات را ترسیم کنیم، گروه تبیان با ارائه سرویس محتوا، هوشمند تبیان با ارائه خدمات محتوای کاربر و تات تبیان با ارائه زیرساخت‌های این حوزه تلاش می‌کند اکوسیستم زندگی را ایجاد کند. به بیان دیگر تبیان بازیگر محوری شبکه ملی اطلاعات است.

وی از خلق مجموعه نوآوری تبیان با عنوان «تبینو» خبر داد و گفت: تبیان می‌تواند مخاطب ۲۰ میلیون ایرانی باشد. در آینده پلتفرم زندگی ایرانی تبیان توسعه می‌یابد و شعار «به تبیان آینده خوش آمدید» سرلوحه ارائه خدمات این مجموعه است.

کد خبر 1029969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha