ویژگی شاخص کلانشهر کرج گویش ها و قومیت های متعدد مردم آن است

خستو با اشاره به اهمیت زبان مادری گفت: ویژگی شاخص کلانشهر کرج گویش ها و قومیت های متعدد مردم آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « رحیم خستو» در پایان نشست شورای اسلامی شهر کرج که یکشنبه 3 اسفند برگزار شد گفت: یونسکو این روز را به عنوان روز جهانی زبان مادری نامیده است، بسیاری از افراد حتی زمانی که زبان های دوم و سوم را می آموزند، رویاها و خواب هایشان آمیخته به زبان مادری است.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج افزود: بسیاری از کشورهای جهان سعی دارند با ارائه امتیازهایی، مهاجرانی که به کشورشان می آیند را زبان مادری شان را حفظ و احیاء کنند چرا که جهان آینده، جهان تنوع است و فرهنگ با تنوع بهتر تبیین می شود.

 

وی ادامه داد: شهر کرج یکی از خاص ترین شهرها به دلیل تنوع گویش ها و قومیت ها است، این سال ها با حضور مهاجران متعدد از جای جای ایران شاهد گویش های مختلف بودیم که با وجود این قومیت ها هیچ تداخلی در جریان زندگی اجتماعی این مردم دیده نشده است.

 

تعیین تکلیف کارکنان تأمین نیرو شهرداری کرج

 

وی بیان کرد: از جمله موضوع هایی که طی این نشست مطرح شد، تسریع در زیرگذر میدان حافظ به سمت بیلقان یا خط چهار حصار، آماده سازی تندیس مجسمه دهقان فداکار در حصارک کرج بود.

 

خستو به عدالت کاری و تضمین امنیت کاری کارکنان شهرداری عنوان کرد: موضوعی که چندسالی است کارکنان شهرداری با آن روبه رو هستند، مقوله کارکنان تأمین نیرو است که از سال ها قبل در شهرداری مشغول هستند و بحث های متعدد در زمینه نوع کار آنان مطرح شده است؛ مصوبه ای در شهرداری معین می شود که براساس آن شهرداری هرچه سریع تر لایحه ای با در نظر گرفتن موارد معینی به شورا ارائه دهد تا شورا در این رابطه تصمیم بگیرد.

 

 

کد خبر 1030019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha