اختصاص ۳۷۰میلیون ریال اعتبار برای تهیه و نصب تابلو‌های معرفی آثار تاریخی ایلام

معاون میراث‌فرهنگی ایلام از تهیه و نصب تابلوهای بتنی معرفی آثار تاریخی در چهار شهرستان استان خبر داد و گفت: ۳۷۰میلیون ریال اعتبار به برای این طرح اختصاص یافته است.

«علی سنایی‌نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: با اختصاص ۳۷۰میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی، تابلوهای بتنی معرفی آثار تاریخی در شهرستان‌های چرداول، دره‌شهر، هلیلان و آبدانان تهیه و نصب می‌شوند.

 

وی افزود: این تابلو‌ها با هدف معرفی، حفاظت از آثار ملی و نیز آگاه‌سازی از مجازات اسلامی در رابطه با تخریب بنا‌های تاریخی، تهیه و نصب خواهند شد.

 

معاون میراث‌فرهنگی ایلام بیان کرد: این تابلوها برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های تاریخی در سطح شهرستان‌ها نصب می‌شوند تا به نوعی شناسنامه و شرح مختصری از آثار تاریخی را به مسافران اطلاع‌رسانی کنند.

 

وی معرفی آثار تاریخی به گردشگران را حائز اهمیت دانست و  گفت: با این اقدام، گردشگران ورودی به استان ایلام علاوه بر بازدید از آثار تاریخی استان با تاریخچه اثر نیز آشنا می‌شوند.

 

سنایی نژاد یادآور شد: با توجه به وجود آثار تاریخی فراوان در استان، تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی با هدف نظارت و مراقبت بیشتر از آثار تاریخی از اقدامات اداره‌کل استان است.

 

سنایی، حراست و پاسداری از این سرمایه‌های گران‌قدر که میراثی به‌جای مانده از گذشتگان برای همه نسل‌هاست را وظیفه‌ای همگانی و عمومی دانست و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی با سامانه ۰۹۶۲۲ و در حوزه گردشگری با سامانه ۰۹۶۲۹ تماس بگیرند.

کد خبر 1030085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha