ادب و گشاده رویی امام جواد(ع) مخالفان را به خود جذب می کرد

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: ادب و گشاده رویی امام جواد(ع) مخالفان را به خود جذب می کرد.

«حجت الاسلام محمود عزیزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: یکی از ویژگی های امام جواد(ع)، ادب و گشاده رویی وی با مردم بود که باعث جذب مخالفان شده بود.

 

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان بیان کرد: اخلاق حسنه  و خوش اخلاق بودن از دیگر ویژگی های این امام بزرگوار بود که از جد بزرگشان حضرت پیامبر اسلام(ص) به ارث بردند که مسلمانان باید در تمام مراحل زندگی از پیامبر و امام جواد(ع) پیروی و خود را آراسته به اخلاق نیکو و حسنه کنند.

 

 

حجت الاسلام عزیزی عنوان کرد: جامعه امروز ما باید از حقانیت و نورانیت امامان شیعه راهنمایی گرفته و از موهبت های الهی که خداوند به امامان بزرگوار بخشیده درس بگیرند و در تمام مراحل زندگی خود پا جای امامان معصوم گذاشته و به سیره و روش آن بزرگواران عمل  کنند چه در مسائل اعتقادی مثل توجه به خداوند و عالم آخرت و قیامت و چه در مسائل عبادی مانند نماز، روزه، دعا و سایر اموراتی که وظیفه هر شیعه و پیرو امامان معصوم می باشد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه یکی از القاب شریف امام نهم به معنای بخشنده است جامعه ما می تواند با پیروی از آن حضرت سخاوت و بخشندگی و رسیدگی به محرومان و نیازمندان را سرلوحه کار خود قرار دهد چرا که امروزه با توجه به شرایط پیش آمده در زندگی مردم و نیاز اقشار کم درآمد بسیار مناسب و به جا است که افرادی با درآمدهای مناسب با انفاق، بخشی از دارایی های خود را به افراد نیامند و آبرومند کمک کنند تا جامعه ای با آرامش و آسایش برای همه فراهم آید.

 

 

 امام جواد(ع) نهمین امام شیعه است که فرزند بزرگوار امام رضا(ع) بوده و در روز دهم ماه رجب سال 195 هجری قمری در مدینه منوره متولد شدند که از القاب ایشان می‌توان به جواد و تقی اشاره کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1030092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha