ترویج کتابخوانی کار خیری است که حالت زاینده دارد

جوادی با بیان اینکه ترویج کتابخوانی شکل های متفاوت دارد، گفت: این کار باید ادامه یابد زیرا کشور را به جایگاه علمی خود نزدیک تر می کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دکتر محسن جوادی در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ترویج از مروجان کتابخوانی گفت: خوشحالم که در آستانه برگزاری هفتمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی هستیم؛ این جشنواره بسیار مفید و سودمند است و خوشبختانه امسال به دوره هفتم رسیده است. در جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی که با ظرفیت و توان بخش غیر دولتی برگزار می شود، شاهد اقدامات و نتایج ارزشمندی هستیم.

 

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج کتابخوانی را یکی از کارهای خیری دانست که حالت زاینده دارد و افزود: ترویج کتابخوانی خود زمینه ای برای کارهای خیر و سودمند در آینده می شود. جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی از این جهت ارزشمند است که دوستان بایدها و نکته های خلاق ترویج کتابخوانی را جمع آوری می کنند. یکی از مشکلات ما این است که آرشیو افکار و ایده ها را نداریم. جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی فضایی فراهم می کند که ایده های خلاقانه بررسی شود و برای آینده راهی را باز می کند.

 

وی تصریح کرد: در این جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی 900 فرد و گروه مردمی شرکت کردند، طرح و برنامه دادند، داده ها با تکیه بر ظرفیت نهادهای مردمی به افراد است. به خاطر شیوع کرونا شرایط خاصی در برگزاری داشتیم و بیشتر این جشنواره در فضای مجازی صورت گرفت. اختتامیه هم رنگ و بوی کرونایی دارد و در فضای مجازی برگزار می شود. با وجود چالش کرونا برنامه تقدیر از مروجان کتابخوانی متوقف نشد، این جشنواره به سمت خلاقیت های نو می رود، از همه دوستان که این جشنواره را تدارک دیدند و همه شرکت کنندگان تشکر می کنم.

 

جوادی با اشاره به اینکه کتابخوانی شکل های مختلف دارد، عنوان کرد: کسی که کتابخانه می سازد، فردی که کتاب می خرد، کسی که کتاب هدیه می دهد و کسانی که به شکل سازمان یافته در زمینه کتابخوانی کار می کنند و افرادی که به تشکیل حلقه های مطالعه کمک می کنند، همگی در حوزه کتابخوانی نقش دارند. ترویج کتابخوانی ارزشمند است و دوره پختگی و استقرار آن فرا رسیده است. این مسیر باید ادامه پیدا کند زیرا مسیر رشد و پیشرفت کشور است، در واقع کتابخوانی کشور را به جایگاه علمی خود نزدیک می کند.

 

بر اساس این گزارش، منصور ضابطیان در این جشنواره با بیان اینکه کتاب در زندگی خودم بسیار مفید و موثر بوده است، خاطرنشان کرد: گاندی می گوید مردمی را که کتاب می خوانند، نمی شود فریب داد. راه فریب نخوردن ما از راه کتابخوانی حاصل می شود. بر این اساس باید به این امر توجه کرد.

 

این کارگردان و مجری رادیو و تلویزیون بیان کرد: شرایط کتاب خریدن و کتاب خواندن در روزگار ما سخت شده است اما همیشه راه های میان بری وجود دارد که بتوان با کتاب همراه بود و مطالعه کرد. امیدوارم جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی موفق باشد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از برگزیدگان و شایستگان تقدیر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1030101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha