باید فرهنگ ازدواج را ترویج دهیم

محمدی، گفت: کاهش آمار ازدواج در استان بسیار نگران کننده است و در این راستا باید فرهنگ ازدواج را در استان ترویج دهیم.

فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه کاهش آمار ازدواج در استان بسیار نگران‌کننده‌تر از آمار طلاق است باید در این راستا اقداماتی انجام دهیم.
 

 

وی خاطر نشان کرد: در گذشته استان کرمانشاه از نظر طلاق در جایگاه بالای جدول کشوری قرار داشت و اکنون به جایگاه ۱۵ رسیده است و این نتیجه تلاش بسیاری از دستگاه و هماهنگی آنها با یکدیگر و راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف در زمینه تاب‌آوری است.

 

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه تصریح کرد: مهمترین چالش جوانان امروز اشتغال و ازدواج است که اگر بتوانیم در این زمینه به این گروه سنی کمک کنیم بخشی از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات این بخش کاهش می‌یابد.

 

محمدی با بیان اینکه باید تلاش کنیم رسوم غلط و نوظهور که مانعی در مسیر ازدواج ایجاد می‌کند  را برداریم، گفت: باید ضمن معرفی الگوهای موفق دینی و اجتماعی روش‌های عملی و آسان را به جوانان بازگو کنیم، اما ازدواج و تشکیل خانواده از سوی جوانان مستلزم فراهم کردن شرایطی است که بتوان راه را برای ازدواج آن ها هموار کرد و بدون فراهم کردن آن شرایط، جوانان تمایلی برای ازدواج نشان نمی دهند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: متأسفانه در سال های اخیر سن ازدواج در میان جوانان بسیار افزایش پیدا کرده و جوانان با تأخیر چندین ساله و در سن بالا اقدام به ازدواج می‌کنند و شاید این امر مناسب کشور ما که یک کشور اسلامی بوده و اساس و مبنای آن دستورات اسلام است، نباشد.

کد خبر 1030200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha