پیوستن به پویش رسانه ای « مسجد، کانون، مهر علوی»  با همت کانون منتظران مهدی(عج)

حجت الاسلام ایلخانی گفت: اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی از سوی کانون منتظران مهدی شهر سامن در پیوستن به پویش « مسجد کانون، مهر علوی» در حال انجام است.

«حجت الاسلام مهران ایلخانی»، در گفت و گو با خبرنگار  شبستان در ملایر  گفت: کانون  فرهنگی، هنری منتظران مهدی نیز در راستای اجرای پویش « مسجد، کانون، مهر علوی » فعالیت های خود را  در فضای مجازی شروع کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران مهدی (عج) شهر سامن  با بیان اینکه  این کانون یکی از کانون‌های فعال شهرستان ملایر است ، افزود: در این زمینه  با توجه به مشکلات به وجود آمده برای زلزله زدگان منطقه سی سخت استان کهکیلویه و بویر احمد  شماره حساب کشوری را  در پیام رسانهای فضای مجازی اعلام کرده ایم که مردم بتوانند کمکهای نقدی خود را در این زمینه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه مردم نیکوکار می‌ تواتند از طریق کانون و مسجد نیز کمکهای غیر نقدی و نقدی خود را برای کمک به زلزله زدگان داشته باشند افزود: از مهمترین و متمایزترین ابزارهای مدیریت بحران های طبیعی استفاده از ظرفیت های مردمی و از جمله مساجد است.

  وی افزود:   کانون فرهنگی و هنری منتظران مهدی شهر سامن طی سالهای گذشته نیز اقدامات خوبی را در منطقه پل دختر داشته است.

وی افزود:در این زمینه اعزام تیم جهادی به منطقه پل دختر ، جمع آوری و بسته بندی و ارسال کمکهای مردمی از شهر سامن توسط کانون و... از اقدامات این کانون در منطقه پل دختر طی سالهای گذشته بوده است.

حجت الاسلام ایلخانی با بیان اینکه مساجد ظرفیت های خوبی برای جمع آوری کمکهای مردمی به مردم آسیب دیده از حوادث از قبیل، سیل زلزله و.. بوده و طی دوره های گذشته این امر به اثبات رسیده گفت: در ایام کرونا نیز مردم انصافا از طریق مساجد توانستند کمکهای بسیار خوبی را به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا داشته باشند.

وی با بیان اینکه این کانون با همکاری بسیج و مدرسه علمیه برنامه‌های خوبی از ابتدای شروع کرونا تاکنون داشته افزود:  ۵ مرحله کمک‌های مومنانه را داشتیم که توانستیم در هر مرحله بین ۲۰۰ تا ۳۰۰  بسته معیشتی را بین خانواده‌های نیازمند توزیع کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران مهدی  شهر سامن  اضافه کرد: همچنین با همکاری گروه های جهادی و اعضای کانون و طلاب توانستیم در بحران ماسک با همکاری اداره صنعت و معدن ملایر توزیع ماسک رایگان را در سطح شهر سامن داشته باشیم .

وی یادآور شد: کانون فرهنگی و هنری منتظران مهدی شهرسامن در دهه ۹۰ تاسیس شده و بیش از یکصد و عضو فعال دارد.

گفتنی است: پویش رسانه‌ای «مسجد؛ کانون مهر علوی» با هدف اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های مساجد در کمک به مناطق زلزله‌زده سی‌سخت و نیز بهره مندی از ظرفیت عظیم اصحاب مسجد در این امر خداپسندانه و مهم ، در ایام ولادت مولای متقیان(ع) به همت خبرگزاری شبستان راه‌اندازی شه و . هدف از راه اندازی و اجرای این پویش، استفاده از ظرفیت این رسانه مسجدی برای سوق دادن کمک های خیرانه و مردمی در بستر فضای  معنوی مسجد برای زلزله زدگان سی سخت در آستانه سیزدهم رجب، سالروز ولادت باسعادت امیرمومنان امام علی (ع) است.

اطلاع رسانی از فعالیت مساجد و نهادهای مرتبط با امر مسجد در کمک رسانی ها و جمع آوری و تخصیص کمک های مردمی و نیز به میدان آوردن حداکثری مساجد و مسجدی ها به جریان این کمک ها از جمله اهداف اجرای این پویش است.

کد خبر 1030243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha