ماه رجب، فصل بندگی  و فرصتی برای نزدیک شدن به خداست

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: ماه رجب، فصل بندگی و تزکیه نفس و فرصتی برای نزدیک شدن به خداست و باید بهره مندی مناسبی از این ماه داشته باشیم.

حجت الاسلام «محمدصادق محمدی لایینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در نکا اظهار کرد: ماه رجب امسال و همزمانی با دوران شیوع ویروس کرونا موجب شده است که بسیاری از اعمال جمعی همچون اعتکاف انجام نشود؛ اما می توان برنامه های معنوی را در فضای مجازی و به صورت فردی در منزل انجام داد.

 

امام جمعه نکا افزود: ماه رجب و ماه‌های شعبان و رمضان، از ماه‌های بسیار پرفضیلت هستند ودر برخی از روایات آمده است که ماه رجب در میان این سه ماه، امتیاز خاصی دارد تا آنجا که ماه رجب «ماه خدا» نامیده شده و ماه شعبان «ماه پیامبر(ص)» و ماه مبارک رمضان «ماه امت» خوانده می شوند.

 

وی با بیان اینکه ماه رجب، ماه راز و نیاز و طلب استغفار فراوان است، تصریح کرد: در ماه رجب، چون رحمت خدا فراگیر می‌شود و فرشتگان این رحمت را بر مردم عرضه می‌کنند؛ باید در استغفار و توبه به درگاه احدیت فراوان استغفار شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: ماه رجب، فصل بندگی و تزکیه نفس و فرصتی برای نزدیک شدن به خداست و باید بهره‌مندی مناسبی از این ماه داشته باشیم.

 

وی افزود: این ماه ماه توجه به گناهان ریز و درشتی است که انجام داده ایم و نباید غافل شویم از این گناهان مان که امام رضا(ع) در این باره فرمود:  «ای فرزند آدم، گناهانِ مردم ترا از گناهانِ خودت غافل نکند و نعمتی که خدا به دیگران داد، تو را از نعمتی که به تو داد، غافل نکند. مردم را از رحمت خدا ناامید نکنید».

 

امام جمعه نکا گفت: خداوند خیلی مهربان و کریم است؛ توبه را می پذیرد؛ به گناهکار مهلت می دهد تا توبه کند و اگر قرار بود خداوند بندگانش را مواخذه کند، در روی زمین کسی باقی نمی ماند.

 

وی افزود: خداوند فرصت بازسازی به انسان می دهد و این فرصت، در ماه رجب از بهترین فرصت هاست.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی یادآور شد: در روایات آمده است که هرکس در ماه رجب، صبح و شام، 70 مرتبه استغفار کند و بگوید: « اغفرلی و تُب علِیَّ» و در این حالت در ماه رجب بمیرد، بدن او با آتش جهنم تماس نخواهد گرفت و لذا این ماه ماه استغفار است و باید در این راستا تلاش فراوان انجام شود.

کد خبر 1030268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha