تشخیص بیماری کووید ۱۹ و کرونای انگلیسی با آزمایش مولکولی در آبادان انجام می شود

شریعتی از آغاز انجام تست بیماری کووید ۱۹ و کرونای انگلیسی با آزمایش مولکولی در آبادان خبر داد و گفت: از امروز امکاناتی فراهم می‌شود تا آزمایش مولکولی تشخیص بیماری کرونا ویروس به تهران ارسال نشود و در آبادان انجام شود.

«هوشان شریعتی» ظهر امروز (دوشنبه ۴ اسفند) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از افزایش شمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به روند صعودی شیوع بیماری کووید ۱۹ در سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان متاسفانه تمامی بخش‌های بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان تکمیل شده است.

 

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان به بستری ۳۰ الی ۴۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان اشاره کرد و افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) نیز یکی از بخش‌های آن در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته و چنانچه روند ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان ادامه پیدا کند متاسفانه احتمال استفاده از بخش‌های دیگر بیمارستان ولی‌عصر (عج) خرمشهر را در دستور کار قرار خواهیم داد که این آمار بسیار خطرناک است.

 

وی با بیان اینکه کرونای جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی، نوزادان و کودکان کم سن و سال و نوجوانان را درگیر کرده است ادامه داد: درگیری نوزادان ۱۱ ماهه، کودکان چهار ساله و نوجوان ۱۶ ساله‌ای که هم اکنون به کمک دستگاه تنفس مصنوعی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است از این نمونه به شمار می رود که این بدان معنی است که ما با بیماری شدیدتر، سیر بیشتر و درگیری بسیار ریوی مواجه هستیم و احتمال مرگ و میر نیز بیشتر خواهد بود.

 

شریعتی همچنین از آغاز انجام تست آزمایش مولکولی تشخیص کرونا ویروس در آبادان خبر داد و اضافه کرد: از امروز امکاناتی فراهم می‌شود تا دیگر آزمایش مولکولی به تهران ارسال نشود، این آزمایش برای بیماران بستری و بیمارانی که نیاز به آزمایش سریع دارند انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه امکان تشخیص کرونای انگلیسی در جنوب غرب خوزستان فراهم شده است تصریح کرد: با توجه به قرمز شدن وضعیت شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان، با رایزنی‌ای که با وزارت بهداشت داشتیم توانستیم این کیت تشخیص کرونا را به محدوده فعالیت‌مان اضافه کنیم.

 

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان تاکید کرد: پیش از این، نمونه افراد مشکوک به انستیتو پاستور ایران ارسال می‌شد و یک هفته بعد جواب تست به دست ما رسید در حالیکه در شرایط جدید امکان این را داریم که پاسخ تست را ۲۴ ساعت بعد از آزمایش در اختیار داشته باشیم، این امکان تازه، سرعت عمل بیشتر در تشخیص، اقدام درمانی به موقع و اقدامات پس از درمان و غربال گری بهتر توسط همکاران بهداشت را ایجاد خواهد کرد.

 

وی به انجام این تست برای افرادی مبتلا به کووید ۱۹ و کسانی که به تشخیص پزشک مشکوک به کرونای انگلیسی هستند، اشاره کرد و یاد آور شد: این خدمت به صورت رایگان در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام می‌شود.

 

کد خبر 1030280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha