تولید واکسن در کشور موجب نرفتن زیر با تعهدات بین المللی در تحریم ها است

کنعانی مقدم گفت: تولید واکسن موجب می شود تا ما هزینه های ارزی برای واردات آن به کشور پرداخت نکنیم و زیر بار تعهدات بین المللی که عمدتا در تحریم ها عنوان می شود، نرویم.

حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد حمایت از واکسن و تولید داخلی آن گفت: یکی از مولفه های قدرتمند شدن کشور استقلال در مورد مایحتاج عمومی و موضوع مهم بهداشت و درمان است ، با توجه به اینکه کشوری که می خواهد مستقل باشد و قدرتمند بماند باید در مسایل بهداشتی به خصوص در تهیه واکسن در زمینه های مختلف اگر بتواند متکی به علم و فناوری خود باشد، و بتواند بر فشارها و تهدیدها که دشمنان بر ما تحمیل می کنند، فائق شده و پیروز شود.

 

دبیر کل حزب سبز افزود: این نعمت بزرگی است که کشور توانسته است در موضوع تولید واکسن به خصوص در موضوع کرونا واکسن ایرانی تولید کند و این واکسن می تواند موجب نجات ملت شود و خود منبع درآمدی برای فروش به دیگر کشورهای جهان باشد.

 

وی  یادآور شد: تولید واکسن در موضوع بهداشتی و درمانی گام جهشی محسوب می شود و اگر ملت اعتماد به فرآورده علمی کشور داشته باشد و از آن استفاده کند، می تواند پایه های بهداشت و درمان را تقویت کند و به زیرساخت های کشور کمک کند.

 

وی گفت: تولید واکسن موجب می شود تا ما هزینه های ارزی برای واردات آن به کشور پرداخت نکنیم و زیر بار تعهدات بین المللی که عمدتا در تحریم ها عنوان می شود، نرویم.

 

وی در مورد واردات واکسن از سایر کشورها اظهار کرد: تا زمانی که ما تست های لازم را در رابطه با واکسن ایرانی نکردیم و برای جلوگیری از افزایش این بیماری و مقابله با آن از هر امکانی که در اختیار ما قرار می گیرد، باید استفاده کنیم و مراقبت های ویژه را انجام دهیم. این موضوع بستگی به نظر وزارت بهداشت و درمان دارد که چه واکسنی می تواند به کشور وارد شود و چه واکسنی دارای خطراتی است و قابلیت وارد شدن به کشور را نداشته و خطر جانی برای مردم دارد.

کد خبر 1030337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha