اداره موقوفات به مردم واگذار می شود

رمضانی استفاده از امین برای اداره امور موقوفات را رویکرد جدید سازمان اوقاف دانست و گفت: چشم انداز ما در بهره گیری از ظرفیت مردم این است که اکثر موقوفات را از طریق امین اداره کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد علی رمضانی» عصر امروز( دوشنبه، 4 اسفند) در دیدار با امنای موقوفات گیلان در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت: رویکرد جدید سازمان بهره گیری از ظرفیت مردمی در اداره موقوفات است.

 

مدیرکل امور امنا و متولیان موقوفات سازمان اوقاف گفت: امنای موقوفات، انگیزه معنوی و انسانی برای فعالیت در حوزه احیای موقوفات دارند.

 

وی با بیان اینکه نصب امین برای اداره موقوفات بستر قانونی داشت، گفت: استفاده از امین برای اداره امور موقوفات رویکرد جدید و حرکتی نو در سازمان اوقاف است.

 

رمضانی خاطرنشان کرد: بخش اجرایی و اصلی اداره موقوفات متصرفی را امنای موقوفات انجام می دهند و ادارات شهرستانی اوقاف، جایگاه نظارتی خواهند داشت.

 

 وی اذعان کرد: در گیلان از جهت کمیت، امنای موقوفات کم هستند اما از نظر کیفی توانایی و شرایط خاص امین از جمله امانت داری و کاردانی را دارند.

 

مدیرکل امور امنا و متولیان موقوفات سازمان اوقاف یادآور شد: چشم انداز ما در بهره گیری از ظرفیت مردم این است که اکثر موقوفات را از طریق امین اداره کنیم.

 

وی حفظ موقوفات و تثبیت مالکیت آنها را از مهمترین وظایف امین موقوفات برشمرد و گفت: موفق ترین امنای موقوفات کسانی هستند حضور میدانی قوی تری داشته باشند.

 

رمضانی به جایگاه ویژه امین در مفاهیم مربوط به وقف اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه اداره کردن موقوفات فاقد امین و یا اشتراک التولیه است که براساس ماده ۵ قانون تشکیلات سازمان اوقاف می‌تواند برای سامان بخشیدن به این موقوفات اشخاص متدین و معروف به امانت را به کار گیرد تا وضعیت موقوفات سامان یافته و بهره وری آن افزایش پیدا کند.

 

رمضانی با بیان اینکه حفظ وقف از ثبت آن مهمتر است، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم در دوره جدید مدیریت سازمان اوقاف استفاده از ظرفیت مردمی برای اداره موقوفات و رقبات متصرفی است تا ضمن کاهش تصدی گری سازمان اوقاف، نقش نظارتی این سازمان افزایش یابد.

 

در ابتدای این نشست حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان گزارشی در خصوص موقوفات گیلان و روند نصب امین در موقوفات متصرفی ارائه کرد.

کد خبر 1030378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha