معرفی کتاب « عالم عامل» نقش سیدالعلمای مازندران حضرت آیت‌الله حاج سید صابر جباری

کتاب « عالم عامل» نقش سیدالعلمای مازندران حضرت آیت‌الله حاج سید صابر جباری (ره) است که به بیان نقش اثرگذار این عالم در دوران مختلف دفاع مقدس و انقلاب می پردازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان مازندران، کتاب «عالم عامل » کتابی اثرگذار است که به شخصیت و نقش سیدالعلمای مازندران حضرت آیت‌الله حاج سید صابر جباری رحمة‌الله علیه امام جمعه فقید شهرستان بهشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در عرصه دفاع مقدس و حفظ ارزشها می پردازد.

 

این کتاب در سال 1393 و در یکهزار نسخه توسط  سیده سکینه (پاپلی) جبارزاده، سیدمحمد جباری به رشته تحریر در آمده است تا به بیان زندگی و نقش اثرگذار این عالم مجاهد آیت اله سید صابر جباری(ره) در بین رزمندگان و مردم بپردازد.

 

آیت الله سید صابر جباری (زاده ۹ فروردین ۱۳۱۷) متکازین بهشهر بود و مجتهد شیعه، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر بود که

 

یادگیری سطح مقدماتی علوم اسلامی را نزد پدرش آغاز کرد و سپس راهی حوزه علمیه کوهستان شد و نزد علمایی چون.شیخ محمدکوهستانی، سمچولی و سید زکریا حسینی متکازینی به تحصیل علوم حوزوی پرداخت.

 

وی تحصیلات خود را در حوزه علمیه مشهد و سپس قم ادامه داد و درس خارج فقه خود را نزد سید صابر به پایان برد و سپس نزد فاضل لنکرانی، نوری همدانی، مشکینی، سلطانی، شاهرودی، خمینی، مرعشی نجفی، گلپایگانی، میرزاهاشم آملی، علامه طباطبایی و بهجت به کسب معارف اسلامی پرداخت.

 

جباری که در سن ۲۴ سالگی به درجه اجتهاد رسید، در کنار تدریس در حوزه علمیه قم، در دوره پهلوی در کنار دیگر روحانیون به مبارزه پرداخت.

 

وی در سال ۱۳۵۹ از سوی سید روح‌الله خمینی به عنوان امام جمعه شهرستان بهشهر منصوب شد و در دوران جنگ ایران و عراق بارها در مناطق جنگی غرب و جنوب کشور حضور یافت.

 

سید صابر جباری در سال ۱۳۷۵ به عنوان نماینده مردم مازندران به مجلس خبرگان رهبری راه یافت و تا زمان درگذشتش در این سمت بود

 

آیت الله سید صابر جباری از مدت‌ها قبل از مبتلا به بیماری خونی و کلیوی بود و مدت‌ها تحت نظر پزشکان تحت درمان و معالجه قرار داشت که سرانجام یکشنبه نهم شهریور ۱۳۹۳ در سن ۷۶ سالگی بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

کد خبر 1030460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha