۵ میلیون دانش آموز در کشور حافظ قرآن شدند

کاظمی گفت: هم اکنون بیش از ۳۲۰۰ حافظ کل و بیش از ۵ میلیون دانش‌آموز حافظ جزء ۳۰ و حفظ ۵ جزء قرآن داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا کاظمی» شامگاه(4 اسفند) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تدین و فرهنگ مردم خراسان جنوبی در کشور زبانزد است، اظهار داشت: آموزش و پرورش این استان در حوزه پرورشی و فرهنگی در سطح کشور رتبه اول را دارد.

 

وی با بیان اینکه امروز با توجه به حجم هجمه ای که دشمن در بعد فرهنگی به کشور وارد می کند، ماموریت و مسئولیت آموزش و پرورش سنگین تر شده است، افزود: در همین راستا سه راهبرد مهم در حوزه پرورشی و فرهنگی برنامه کردیم.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اولین مسئولیت تعریف شده فرهنگی در آموزش و پرورش در حوزه توسعه و ترویج فرهنگی، اقامه نماز، قرآن و عترت است، گفت: برای هر کدام از این سه موضوع یک بسته ای تعریف شد و اولویتی گذاشته شد.

 

کاظمی با بیان اینکه در حوزه قران تاکید بر روی حفظ قرآن است و در این راستا تاکنون موفقیت های بسیار زیادی را کسب کردیم، افزود: هم اکنون بیش از 3200 حافظ کل و بیش از 5 میلیون دانش آموز حافظ جزء 30 و حفظ 5 جزء قران داریم، ضمن اینکه سال قبل بیش از 2 میلیون دانش آموز در مسابقه حفظ جزء 30 شرکت کردند.

 

وی با بیان اینکه در اقامه نماز بر روی آموزش عملی نماز در پایه سوم ابتدایی تاکید شده است، اظهارداشت: همچنین برای جریان سازی امر نماز در مدارس اجلاسیه های نماز برنامه ریزی و برگزار شده است، علاوه بر اینها طرح پیوند مدرسه و مسجد را هم دنبال می کنیم.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کارهای خوبی طی سال‌های اخیر صورت گرفت، افزود: تاکنون 40 هزار یادواره در 40 هزار مدرسه با 40 هزار شهید شاخص برگزار شده است.

 

کاظمی با اشاره به برنامه های این معاونت در راستای توسعه و ترویج عفاف و حجاب، گفت: در زمینه شناختی و تبلیغ و ترویج و پاسخگویی به شبهات اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه همچنین به زودی سه اپلیکشن بسیار جامع در زمینه حجاب در شبکه شاد بارگزاری می شود که به فلسفه حجاب می پردازند، گفت: این اپلیکیشن بخشی در مورد تردیدهای من در مورد حجاب و بخشی هم برای بچه های ابتدایی طراحی شده است.

 

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اردوهای راهیان نور هم با اذعان به اینکه هیچ چیز جای تربیت حضوری را نمی گیرد اما اردوی راهیان نور مجازی را برگزار کردیم، گفت: تا امروز بیش از 4 میلیون نفر در سطح کشور در این اردوی مجازی حضور یافته اند این در حالی است که حضوری حدود 350 هزار نفر حضور پیدا می کردند.

 

کاظمی در پایان گفت: باید دانش آموزان را با حضور در تشکل های دانش آموزی و نقش پذیری به سمت تقویت فعالیت های تربیتی دینی و ارزشی و انقلابی و ولایی هدایت کنیم.

 

کد خبر 1030468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha