راه اندازی شعب استانی هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی/لزوم گسترش فرهنگ قرآنی در میان بانوان کشور

افتخاری گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هیئت های اندیشه ورز بانوان قرآنی در استان های کشور بتوان فرهنگ قرآنی را در میان جامعه بانوان و دیگر آحاد ملت تعمیق و گسترش داد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بانوان در عرصه‌های مختلفی  نقش آفرینی کردند کمتر کسی را می توان یافت که اذعان نداشته باشد  بانوان پیش از انقلاب نسبت به دوران بعد از آن از لحاظ علمی اجتماعی به فرهنگی رشد قابل توجهی نداشتند. با توجه به ماهیت قرآنی انقلاب اسلامی ایران   به طریق  اولا بانوان در زمینه های  قرآنی و دینی  جایگاه والایی برخوردار هستند این مهم  با حضور بانوان در مسابقات متعدد قرآنی و همچنین آموزش و تربیت قرآن آموزان مشخص میشود.

 

در ۲۷ فروردین سال جاری حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن‌ الكریم، از تشكیل هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی با هدف تبادل افکار و بهره‌مندی از اندیشه و ایده‌های بانوان قرآنی كشورمان خبر داد و در ۲۲ مهرماه احكام اعضای این هیئت اندیشه‌ورز از سوی رئیس سازمان دارالقرآن‌الكریم ابلاغ و به موجب این احكام لاله افتخاری به عنوان رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور معرفی شد. همچنین در ۲۸ آبان‌ سال جاری نخستین نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان‌ها با حضور رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، مدیرکل امور استان‌ها، رئیس و برخی از اعضای هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور، رؤسای ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور و تعدادی از بانوان قرآنی استان‌ها برگزار شد.

بنابراین گزارش لاله افتخاری، رئیس اندیشه ورز بانوان قرآن کشور  در گفتگو با خبرنگار  قرآن و معارف خبرگزاری شبستان  با اشاره به عدم فعالیت های این سازمان و لزوم حضور بانوان در عرصه قرآن کریم گفت:  با توجه به پیگیری‌های مستمر سازمان دارالقرآن کریم و با توجه به ظرفیت  فعالیت های قرآنی در میان بانوان کشور   هیئت ویژه فعالیت های قرآنی بانوان ایجاد شد که مهمترین هدف آن گسترش فرهنگ قرآنی در خانواده و جامعه و تعمیق آن در میان بانوان کشور است.

 

وی افزود: هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی با برگزاری جلسات متعدد شعب استانی خود را در کل کشور راه اندازی کرد تا بتواند از ظرفیت بانوان برای گسترش فرهنگ قرآنی در سراسر کشور استفاده کند.   در همین راستا هم‌زمان رادهه فجر انقلاب اسلامی همایش سراسری سیره فاطمی  مکتب قرآنی و منزلت زن در انقلاب اسلامی در شهر خمین زادگاه امام خمینی رحمت الله علیه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

 افتخاری ابراز امیدواری کرد که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هیئت های اندیشه ورز بانوان قرآنی در استان های کشور بتوان فرهنگ قرآنی را در میان جامعه بانوان و دیگر آحاد ملت تعمیق و گسترش داد و در راستای  اعتلای نظام جمهوری اسلامی و توسعه فرهنگ قرآنی گام‌های موثری برداشت.

کد خبر 1030498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha