آغاز مرحله تولید صنعتی واکسن کرونا از اواسط بهار۱۴۰۰

جلیلی از آغاز مرحله صنعتی تولید واکسن کرونا از اواسط بهار ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این مرحله ماهیانه بیش از ۱۰ میلیون دوز واکسن تولید می شود.

حسن جلیلی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد مراحل تولید واکسن در کشور گفت: در حال حاضر در فاز نیمه صنعتی یا فاز دوم تولید واکسن کرونا هستیم. برای تولید واکسن, ابتدا فاز اول تولید،جهت استفاده در فاز مطالعه بالینی آماده شد، که این  سایت در آبان ماه مجوزهای لازم را اخذ کرده و به بهره برداری رسید.

 

مسئول تولید واکسن در ستاد اجرایی افزود: پس از ورود به مطالعه انسانی شروع به توسعه واکسن در فاز نیمه صنعتی کردیم که همان فاز دوم است.

 

جلیلی خاطرنشان کرد: در این مرحله ماهیانه یک تا 2 میلیون دوز در برنامه ریزی برای تولید قرار دارد. برای این مرحله نیز طبق برنامه روز گذشته نصب تجهیزات و امکانات لازم به پایان رسید و آماده بهره برداری در مرحله دوم هستیم.

 

وی در مورد فاز سوم اظهار کرد: فاز سوم فاز صنعتی نام دارد که در این مرحله برای تولید ماهیانه بیش از 10 میلیون دوز برنامه ریزی شده است که پیش بینی کردیم از اواسط تا اواخر بهار 1400 این مرحله به بهره برداری می رسد و شاهد تولید ماهیانه بیش از 10 میلیون دوز واکسن خواهیم بود.

جلیلی تصریح کرد: تمام برنامه ریزی های ما در فاز صنعتی و نیمه صنعتی طبق برنامه پیش رفته است و هیچ تاخیری تاکنون ایجاد نشده است.

 

وی در مورد اینکه چقدر باید افراد برای مهار این بیماری واکسیناسیون شوند، تصریح کرد: اینکه چه میزان افراد برای توقف چرخه انتقال ویروس  باید واکسیناسیون شوند در حوزه تخصصی بنده نمی گنجد. برخی معتقدند 60 درصد جمعیت برای مهار این بیماری باید واکسیناسیون شوند. برخی 85 درصد جمعیت را پیش بینی کردند که در صورت در نظر گرفتن هر کدام از این ارقام میزان نیاز واکسن متفاوت است.

 

وی گفت: تمام تلاش مان را می کنیم قسمت عمده واکسن مورد نیاز کشور را فراهم کنیم. تقریبا زیرساخت های لازم برای تولید این نوع  واکسن در کشور فراهم شده است و تاکنون فقط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این زمینه سرمایه گذاری کرده است.

 

مسئول تولید واکسن در ستاد اجرایی فرمان امام (ره)اظهار کرد: در مورد سرمایه گذاری توسعه زیرساخت ها و امکانات لازم برای تولید واکسن کشته شده همگی توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) انجام شده است و امیدواریم مردم ایران ما را با دعای خیرشان حمایت کنند.

کد خبر 1030532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha